روی لینک های زیر کلیک کنید و از سایت های بین نظیر دیدن کنید

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آموزش دانش کفّاره گناهان بزرگ است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

نویسندگان وبلاگ -گروهی
()
لینک دلخواه نویسنده

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
مطالب گذشته ، مجموعه اس ام اس های جدید ضدحال و سرکاری و زیبا که پیشنهاد می کنم ، اس ام اس, اس ام اس خنده دار, جوک, اس ام اس سرکاری ، anti dokhtar, sms anti girl, sms ba hal, sms halgiri, sms ضد حال ، funny sms, اس ام اس جوک, اس ام اس خنده دار, اس ام اس زیبا, اس ام ، funny sms, اس ام اس جوک, اس ام اس خنده دار, اس ام اس سر کاری, اس ، sms, اس ام اس, اس ام اس دلتنگی ، اس ام اس برای شب به خیر، اس ام اس برای عشق، اس ام اس جدید زیبا، ، اس ام اس جدید :: عاشقانه ::سرکاری::فلسفی::تولد ، funny sms, j sms, sms, sms bahal, sms ghashang, sms jadid, sms j ، funny sms, jok jadid, joke jadid, sms bahal, sms ghashang, sms k ، funny sms, sms, sms khande dar, sms ziba, اس ام اس, اس ام اس 89, ، اس ام اس, اس ام اس عاشقانه ، برای داشتن یک پوست سالم و شفاف ویتامین های پوست برای داشت ، جوک دوستانه -جوک جدید -اس ام اس جدید ، راههای مقابله با هکرها ، رژیم ، مجموعه اس ام اس های جالب و خنده دار و سرکاری جدید… و اس ام اس, ا ، مجموعه ای از زیباترین و جدید ترین اس ام اس های عاشقانه بهمن ماه ، هک کردن ، :: عاشقانه ::سرکاری::فلسفی::جوک و داستان های خنده دار و طنز عکس ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :91
بازدید دیروز :95
کل بازدید :654109
تعداد کل یاداشته ها :
103/2/16
10:42 ص
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
[]

خبر مایه
بایگانی وبلاگ
 
افزایش بازید وبلاگ[1] کسب درآمد آسان از اینترنت[1] ویندوز[16] داستان جالب و پند آموز[4] اینترنت[30] ویروسها و امنیت[18] مطالب بهداشتی[13] بیوگرافی هنرپیشه ها[5] آموزش عکاسی[14] مطالب متفرقه[26] آموزش آشپزی[10] اس ام اس های عاشقانه سری 1[10] اس ام اس های عاشقانه سری 2[11] اس ام اس های عاشقانه سری 3[11] اس ام اس های عاشقانه سری 4[12] اس ام اس های عاشقانه سری 5[11] اس ام اس های عاشقانه سری 6[11] اس ام اس های عاشقانه سری 7[10] اس ام اس های عاشقانه سری 8[10] اس ام اس های عاشقانه سری 9[13] اس ام اس های عاشقانه سری 10[11] اس ام اس های عاشقانه سری 11[11] اس ام اس های عاشقانه سری 13[14] اس ام اس های عاشقانه سری 14[14] اس ام اس های عاشقانه سری 15[16] اس ام اس های سرکاری سری 1[10] اس ام اس های سرکاری سری 2[10] اس ام اس های سرکاری سری 4[9] اس ام اس های سرکاری سری 5[6] اس ام اس های سرکاری سری 6[9] اس ام اس های سرکاری سری 7[16] اس ام اس های سرکاری سری 8[10] اس ام اس های سرکاری سری 9[17] اس ام اس های سرکاری سری 10[10] اس ام اس های سرکاری سری 11[10] اس ام اس های سرکاری سری 12[14] اس ام اس های سرکاری سری 13[12]
لوگوی دوستان
 

در قرون گذشته افراد با استفاده از ستارگان، قطب نما و سایر عوامل طبیعی، موفق به مشخص کردن مکان جغرافیایی خود می شدند.

اما برخی اوقات عوامل طبیعی مانند توده ابرهایی که مقابل ستارگان قرار می گرفتند، انجام این امر را به طور کامل ناممکن می ساختند. ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی و همچنین با توجه به پیچیدگی های جغرافیایی اعم از بافت متراکم شهرها، خیابان ها و.... استفاده از روش های پیشین تا حد زیادی منتفی و بی معنا شده و در چنین شرایطی است که با گسترش فناوری های گوناگون، سامانه های ماهواره ای مدرن و پیشرفته ای که امروزه با نام GPS شناخته شده اند به کمک بشر آمده اند تا هیچ فردی راه خود را گم نکند و همه چیز روی تمام نقاط زمین قابل شناسایی باشد.

GPS که در واقع یک سامانه موقعیت یاب ماهواره ای است مخفف کلمه Systems Positioning Glodal است و از یک شبکه ?? ماهواره ای در مدار زمین تشکیل شده است.

به طور میانگین، ? ماهواره از ?? ماهواره، در اطراف هر نقطه از کره خاکی که باشید در بالای سر شما گشت می زنند. هرچه گیرنده شما به ماهواره های بیشتری وصل شود، اطلاعات دقیق تری را برای شما محاسبه می کند.

جالب اینجاست که فاصله بین این ماهواره ها و سرعت آنها طوری طراحی شده که هیچ گاه تداخلی در عملکرد ماهواره ها ایجاد نمی شود و ماهواره ها تمام زمین را تحت پوشش خود قرار می دهند.

این ماهواره ها به سفارش وزارت دفاع ایالات متحده ساخته و در مدار زمین قرار داده شده اند. GPS در ابتدا برای مصارف نظامی تهیه شد، ولی از سال ???? استفاده عمومی آن آزاد شد.

خدمات این مجموعه در هر شرایط آب و هوایی، در هر نقطه از کره زمین و در تمام مدت شبانه روز به صورت رایگان در دسترس عموم قرار دارد.

علاوه بر GPS، دو سامانه کمابیش مشابه دیگر نیز وجود دارد: سامانه گلوناس که دولت شوروی سابق آن را ساخته و اکنون به دست کشور روسیه اداره می شود و سامانه گالیلئو که کشورهای اروپایی، آن را برای وابسته نبودن به سامانه آمریکایی GPS ساخته اند.

در سامانه GPS، اطلاعات مکانی و زمانی از طریق ماهواره ها در هر لحظه به زمین ارسال می شود و گیرنده GPS پس از دریافت امواج رادیویی به محاسبه سرعت، مدت زمان سفر، فاصله تا مقصد، مختصات جغرافیایی (طول و عرض جغرافیایی و ارتفاع از سطح دریا، زمان طلوع و غروب خورشید و ماه (در تقویم نجومی)، تعداد ماهواره ها، زمان محلی و... می پردازد و آن را در اختیار کاربر قرار می دهد.

علاوه بر کاربرد مهم دستگاه های GPS، از این دستگاه می توان برای پیش بینی زلزله، نقشه برداری، کنترل امور مربوط به حمل ونقل و ترافیک، پیش بینی وضع هوا، مین یابی و... استفاده کرد.

به نظر می رسد با استفاده از ابزارهای پیشرفته ای چون GPS می توان در کنترل مصرف سوخت، حل معضل ترافیک، سنجیدن سرعت خودرو ها، ساعات کار رانندگان، زمان شروع و حرکت خودروها، نقاط توقف و زمان آنها، مسیر سفر و... گامی موثر برداشت، همچنین در مواقع لزوم، این دستگاه می تواند به عنوان جعبه سیاه خودرو، مورد استفاده قرار گیرد.

روزنامه مردم سالاری

منبع : آفتاب


  
تجربه روانشناختی استفاده از اینترنت به کندی اما به طور مداوم در حال تغییر است. تا به حال استفاده از وب به طور خاص به بازدید از وب سایت ها محدود می شد. درک این تغییر و دنبال کردن مسیر آن، درک جدیدی از تکنولوژی وب به ما می دهد که می توانیم آن را وب ? بنامیم.

در بیست سال اخیر، تعداد بسیار کمی از پروتکل های تعریف کننده چگونگی عملکرد اینترنت با تغییر همراه بوده اند. تنها مواردی که تغییر کرده است، سخت افزارها و برخی از رابط های نرم افزاری است. این تغییرات سطحی و تدریجی، جنبه تکنولوژیک اینترنت را با تغییر چندانی رو به رو نکرده اند، اما می توان گفت که درک ما از "تجربه اینترنت" را به کلی دگرگون کرده اند.

کامپیوترها و خطوط تلفن: اینترنت از کامپیوترها و خطوط تلفن تشکیل شده است. مقصود این است که اینترنت تنها از یک سرور بزرگ تشکیل نشده است و به همین دلیل نیز لفظ "شبکه" به آن اطلاق می شود.وقتی که به اینترنت متصل باشید، کامپیوتر شما به کامپیوترهای دیگر متصل است. کامپیوتر شما با استفاده از دیسک راه اندازی می شود و کامپیوترهای دیگر نیز همین طور.

همه این کامپیوترها نیز برنامه هایی را راه اندازی می کنند.همین طور وقتی اطلاعات خاصی را روی سیستم خود مشاهده می کنید، یا از قبل روی دیسک کامپیوتر شما وجود داشته است و یا در حال مشاهده یک کپی از اطلاعات موجود روی دیسک کامپیوتر دیگر هستید. وقتی سایت CNN را می بینید، سرور سایت CNN یک کپی از این سایت را به کامپیوتر شما می فرستد و مرورگر شما این سایت را از طریق مانیتور به شما نشان می دهد.

این روش کمی با روش استفاده از تلویزیون و رادیو متفاوت است. وقتی اتصال شما به فرستنده های رادیو و تلویزیونی قطع شود، دیگر نمی توانید سیگنال های مورد نظر را دریافت کنید. اما اگر در حال مشاهده سایت CNN، اتصال شما به شبکه اینترنت یا سرور سایت CNN قطع شود، مرورگر شما همچنان اطلاعات دریافت شده از این سایت را برای شما نمایش خواهد داد.

همین روند در مورد استفاده از ایمیل و نیز پروتکل های FTP و سیستم های اشتراک فایل نیز صادق است. در همه این موارد کامپیوتر شما اطلاعات را از جای دیگری دریافت می کند و شما کپی این اطلاعات را مشاهده می کنید.

این ایده از زمان شکل گیری اینترنت تا به امروز در حال پیاده شدن است.اما به دلیل تفاوت در رابط های گرافیکی نرم افزارهای مربوط به این پروتکل های متفاوت، ممکن است ادراک روانشناختی کاربران نسبت به این موارد کمی متفاوت باشد. در حالی که در همه موارد اتفاق یکسانی می افتد: بسته حاوی اطلاعات که توسط فرد دیگری ایجاد شده، توسط شما دانلود و مشاهده می شود.

وب ?) وب با یک سری از سایت های ایستا و پیوندهای بین آن ها تشکیل شد. به مرور فرم ها و اسکریپت های جاوا شکل گرفتند و سپس اپلیکیشن های جاوا که مانند نرم افزارهای کم حجم قابل دانلود عمل می کنند. سایت های وب ? هنوز هم وجود دارند; اما به طور خاص مربوط به دوره زمانی آغاز شکل گیری وب هستند. و اما خصوصیات وب ? که برای ارایه تعریفی از این مفهوم، حیاتی هستند:

? ارتباط با مکانی دیگر. برای مثال وقتی از یک سایت بازدید می کنید، کامپیوتر شما مانند یک مدخل و پنجره به مکانی دیگر عمل می کند.

? صفحات موجود در وب، مستقل هستند. ممکن است که در هر بار مشاهده یک صفحه، با اطلاعات جدیدی مواجه شوید، اما به هر حال برای مشاهده چند صفحه، باید از صفحه اول خارج شده و وارد صفحه بعدی شوید و یا این که چندین صفحه را به طور همزمان ولی مستقل از هم در صفحات و یا زبانه های جداگانه مرورگر خود مشاهده کنید.(البته استفاده از زبانه ها در مرورگرهای وب، چند سالی است که مرسوم شده است و در این مورد باید از فایرفاکس متشکر بود.)

? وب سایت ها را می توان به ساختمان هایی تشبیه کرد که صفحه های مختلف سایت مانند اتاق های ساختمان هستند. وقتی از شناسه کاریری و کلمه عبور خود برای وررد به یک سایت استفاده می کنید، این اطلاعات عموما برای ورود به همه صفحه ها(اتاق های ساختمان) کافی است.

اما برای ورود به دیگر سایت ها(ساختمان ها) باید دوباره هویت خود را تایید کنید.

? ایجاد اطلاعات روی وب منحصر به متخصصان است. استفاده از خدمات میزبانی وب، طراحی و کدنویسی سایت ها و...عملی پر هزینه است که تنها با کمک متخصصان این زمینه ها ممکن است. این امر حداقل در مورد سایت های استاندارد از نظر فنی، صادق است.

مازیار عطاریه

روزنامه ابتکار

منبع : آفتاب


  
اتصال به اینترنت ممکن است تا چند وقت دیگر از طریق اتصال به خروجی های برق به آسانی میسر شود. مخابرات خط قدرت از خطوط الکتریکی موجود به منظور انتقال پهنای باند مخابراتی به درون محیط های شبکه خانگی و ارائه سرویس های مخابراتی درون خانه ها و شرکت ها استفاده می کند. با وجود مزایایی که مخابرات خط قدرت می تواند ارائه دهد، اموری همچون چگونگی استاندارد سازی و مشکلات اقتصادی باقی می ماند که توسعه این تکنولوژی را به عقب انداخته است. بدون تکامل و توسعه در ایجاد استاندارد های مناسب و رگولاسیون به صورت جهانی، نمی توان مخابرات خط قدرت را به عنوان یک تکنولوژی درخور و بدون خطر مورد استفاده قرار داد. ایده به کارگیری شبکه های قدرت برای اهداف مخابراتی به زمانی حدود ? دهه قبل بر می گردد.

اگرچه شبکه های الکتریکی آن زمان اساساً برای انتقال انرژی با کمترین تلفات، و بدون در نظر داشتن نیاز های مخابراتی طراحی شده بودند اما خیلی زود دانشمندان موفق شدند هر دو کار یعنی انتقال انرژی با اتلاف کم و ارسال اطلاعات به صورت حقیقی را به صورت عملی و در حد رضایت بخشی ممکن سازند.در ابتدا فقط PSU ها قادر بودند به صورت مفیدی از این امکان بهره ببرند اما این وضعیت اخیراً تغییر کرده است. تغییر قاعده ای که در بازارهای انرژی و مخابرات در سال ???? انجام شد به نوعی یک ابتکاری بود که به پیشرفت تکنولوژی مخابرات خط قدرت کمک خواهد کرد. به این ترتیب، PSU ها در آینده نزدیک با رقبایی مواجه خواهند شد که می خواهند زمینه های کاری جدید را در بازار مخابرات و با توجه به پتانسیل این تغییر قاعده فراهم کنند.

تولید الکتریسیته می تواند گسترده تر شده به وسیله سرویس های value-added خاص، همچون قرائت خودکار اندازه از راه دور (دور سنجی)، طرح های شناسایی تعرفه و تنوع تعرفه، یا دیگر سرویس هایی به منظور اتوماسیون ساختمان و نهایتاً به منور تقویت مصرف کنندگان. مبحث آخر در حوزه اتصال شبکه های الکتریکی به درون یک محیط بسته نیز یکی از مباحث جذاب در این تکنولوژی به شمار می رود، از طرفی این تکنولوژی قادر است به عنوان یک جایگزین حقیقی برای شبکه های مخابرات بین المللی موجود، از همه نوع از جمله سرویس های صوتی، سرویس های دیتا و خصوصاً فاکس و دسترسی به اینترنت پر سرعت- کم هزینه برای تمامی منازل مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین هدف اصلی ارائه روشی برای بهره برداری از خطوط قدرت داخلی به عنوان شبکه های گسترده محلی پر سرعت که بتوانند اطلاعات صوتی و تصویری دیجیتال را در کنار دیگر اطلاعات حمل کنند می باشد.

این موضوع به واسطه جذابیت بالای آن بسیار گسترده مورد توجه قرار دارد چنانچه در ایالت متحده گام های رو به جلویی توسط Home Plug Alliance برداشته شده و اتحادیه اروپا نیز در طرح تکنولوژی های جامعه اطلاعاتی ISI به آن می پردازد. مطالعات بی شمار و آزمایشات پایکار بسیار زیاد نشان داده است که با ارائه یک رنج فرکانسی در حدود ?? مگاهرتز می توان نرخ دیتا را تا حداکثر چند صد مگابیت بر ثانیه با استفاده از ظرفیت کانال شبکه های توزیع در مراحل ولتاژ ضعیف و ولتاژ متوسط به دست آورد.

این نتیجه به صورت بالقوه یک نوآوری بزرگ است که می تواند ارزش اقتصادی قابل ملاحظه ای داشته باشد. به عنوان یک نمونه امکان دسترسی به اینترنت از طریق پریزهای برق روی دیوار را می توان نام برد.

امری که باعث خواهد شد عظیم ترین علوم و دانش بشری درهمه جهان و در یک زمان برای همگی در دسترس باشد و از طرفی هزینه های دسترسی بالای اینترنت که هم اکنون مانع بزرگی برای کاربران است به طرز قابل توجه ای تغییر خواهد کرد. در مقابل انتشار رادیویی، کاربران اینترنت قادر خواهند بود موضوعات مورد نظرشان را خودشان انتخاب کنند و به این ترتیب رسانه های گران قیمت کنونی به زودی به رسانه های پیش پا افتاده بدل خواهد شد اینها همگی به دلیل آسان و ارزان بودن دسترسی به اینترنت از طریق خروجی های الکتریسیته روی دیوار خواهد بود. با همزمانی استفاده از توان الکتریکی از طریق خروجی های دیواری امکان خرید و تجارت، دستیابی به اطلاعات و همچنین مخابرات جهانی در یک زمان ممکن خواهد شد.البته استفاده از شبکه های الکتریکی بدون محدودیت نیز نمی باشد، زیرا سرویس های موجود همچون باند های رادیویی موج بلند کوتاه و متوسط و باند های رادیویی آماتور فعلی یک باند فرکانسی از حدود ?KHZ تا KHZ ??را پوشش داده اند. برای اختصاص فرکانس و تعیین سطح محدودیت ها، راه حل هایی پیدا شده است. نظر به اینکه مخابرات روی شبکه های قدرت بطور اساسی Wire borne است، مقیاس های مناسبی برای جلوگیری از تشعشع سیگنال های غیر مجاز نیز پیدا شده است. هم اکنون تلاش های اصلی برای پیدا کردن راه حل هایی که نتیجه آنها سازگاری الکترومغناطیسی (EMC) باشد در جریان است.

www.eshtehard.net

روزنامه ابرار اقتصادی

منبع : آفتاب


  
? Web History چیست؟

بارها شده که سایت های خیلی جالبی در اینترنت پیدا کرده اید و آنها را به هر دلیل گم کرده اید. شاید آن موقع حس و حال بوک مارک کردن سایت را نداشته اید، شاید سیستمتان هنگ کرده بود، شاید مرورگرتان کرش کرده بود، شاید یکی از اعضای خانواده تصادفی، مرورگر را بسته بود و شایدهای دیگر!

ولی سرویس جدید گوگل یعنی Web History یا «تاریخچه وب» به شما امکان می دهد، سایت هایی را که قبلاً از آنها بازدید کرده اید مجدداً پیدا کنید و برای پیدا کردن آنها جستجو کنید. این سرویس همچنین جستجوهای شما را در گوگل ثبت می کند. سرویس «تاریخچه وب»، همچنین علایق اینترنتی شما را به شیوه جالبی ضبط و ثبت می کند. مثلاً به شما می گوید که از چه سایت هایی بیشتر بازدید کرده اید و یا اینکه بیشتر چه چیزهایی را جستجو کرده اید. اطلاعات مربوط به وب گردی های شما در سروهای گوگل ذخیره می شود.شما با مراجعه به آدرس www.google.com/history می توانید از این سرویس استفاده کنید. بعد از رفتن به این آدرس باید این سرویس را فعال کنید. همچنین باید تولبار گوگل را در مرورگر خود نصب کرده باشید. بعد ازاین کار نه فقط از کامپیوتر خودتان می توانید از امکانات «تاریخچه وب» استفاده کنید، بلکه در هر سیستم دیگری هم بعد از وارد شدن به اکانت گوگل خودتان می توانید، با این سرویس کار کنید. خوب حالا به آدرسی که گفتم بروید تا توضیحات بعدی ام، برایتان ملموس باشد. آیا می توانم اطلاعات مربوط به بعضی از وب گردی هایم را پاک کنم؟

بله، بعد از رفتن به www.google.com/history، روی Remove items کلیک کنید، آن قسمت از اطلاعاتی را که دوست دارید پاک شوند، انتخاب کنید و بعد حذف کنید.آیا بقیه می توانند اطلاعات مربوط به وب گردی هایرا با استفاده از این سرویس ببینند؟

خیر، مگر اینکه خودتان بی احتیاطی کرده باشید. مثلاً نام کاربری و پسورد اکانت جی میلتان را به کسی داده باشید یا بعد از کار با کامپیوتر، از اکانت گوگل خودتان خارج نشده باشید، اصطلاحاً Sign out نکرده باشید. نمی دانم چرا با وجود اینکه سرویس «تاریخچه وب » را فعال کرده ام، اطلاعات مربوط به وب گردی ها ضبط نمی شود؟این موضوع چندین دلیل می تواند داشته باشد:

? وب گردی را زمانی انجام داده اید که وارد اکانت گوگل نشده اید.

? به دلایل امنیتی این سرویس گوگل اطلاعات مربوط به سایت هایی را که آدرسشان با https شروع شود، ذخیره نمی کند.

? امکان دارد شما در تولبار گوگل، page rank را غیرفعال کرده باشید، در این صورت باز هم اطلاعات ضبط نمی شوند. برای فعال کردن page rank در تولبار گوگل می توانید روی Options در تولبار گوگل کلیک کنید. بعد روی More کلیک کنید و سپس کلیکی هم روی PageRank and Page Info انجام دهید، حالا OK را بزنید.

? همچنین باید مطمئن شوید در صفحه اصلی تاریخچه وب، نتایج جستجو را محدود نکرده باشید. اگر این کار را کرده اید باید روی Expand your web history در همان صفحه کلیک کنید.

? جاوا اسکریپت باید هم فعال باشد. آیا می توانم به صورت موقت، سرویس تاریخچه وب را متوقف کنم؟ بله، در صفحه اصلی تاریخچه وب روی Pause کلیک کنید. هر وقت هم خواستید تاریخچه وب ضبط فعالیت های اینترنتی تان را از سر بگیرد روی resume کلیک کنید.

? آیا تاریخچه وب، خروجی فید هم دارد؟

بله، آدرس خروجی فید تاریخچه وب این است: https://www.google.com/history/*output=rss وقتی وارد این آدرس شدید خبرخوان یا feed reader از شما نام کاربری و پسورد می خواهد. توجه داشته باشید که مواظب باشید با استفاده از خبرخوان های آنلاین، تاریخچه وب گردی هایتان را برای همه آشکار نکنید! بوک مارک در تاریخچه وب چیست و چگونه می توانم از آن استفاده کنم؟ بوک مارک های تاریخچه وب مثل بوک مارک های مرورگرهای اینترنتی، شیوه ای هستند برای مرتب کردن، ذخیره و طبقه بندی سایت های بازید شده. روی ستاره در کنار نام هر سایت کلیک کنید، بعد روی Edit bookmark کلیک کنید تا بتوانید برچسبی به سایت بزنید یا توضیح کوتاهی در مورد سایت بنویسید.

? منظور از trends چیست؟

trends همان علایق اینترنتی شماست. با کلیک روی trends می توانید ببینید که بیشتر چه عباراتی را جستجو کرده اید و از چه سایت هایی بازدید کرده اید و یا در جریان فعالیت روزانه خود قرار بگیرید. سرویس جدید گوگل واقعاً سرویس جالبی است. علاوه بر همه اینها به نظر من یک دفترچه خاطرات اینترنتی هم حسوب می شود. مثلاً آیا برای شما جالب نیست که ببینید سال قبل همین موقع از چه سایت ها و وبلاگ های بازدید کرده بودید و چه چیزهایی را جستجو کرده بود.

? ?? قانون طلایی گوگل

استفاده از کارمندان دانش کلید موفقیت در ربع آتی قرن می باشد و این کلید اینک در گوگل استفاده می شود. در گوگل، پیتر دراکر، مدیری بود که چگونگی مدیریت نسل جدید «کارمندان دانش» را به خوبی می دانست. وی این واژه را در سال ???? ابداع کرد و عقیده داشت که کارمندان دانش باور دارند که آنها حقوق می گیرند تا موثر باشند نه اینکه فقط از ساعت ? تا ? بعدازظهر کار کنند، و چنین کسب و کارهای هوشمند موانع موجود بر سر راه کارمندان دانش را از بین می برد. آنهایی که موفق می شوند بهترین ها را در اختیار خود داشته و مهمترین عامل برای نفع رقابتی را در ?? سال آتی تأمین خواهند کرد. در گوگل، ما به دنبال آن منفعت هستیم. مدیریت ناموفق کارمندان دانش مبحثی است که ما در مورد آن جلسات متعددی برگزار می کنیم زیرا کسانی که آن را به درستی انجام ندهند حذف خواهند شد. ما به ایده های خوبی رسیده ایم و به آنها فکر می کنیم. در ذیل، ??اصل کلیدی که ما برای موثرتر نمودن کارمندان دانش خود استفاده می کنیم آمده است. همانند اکثر شرکت های تخصصی، اکثر کارمندان ما را مهندسان تشکیل می دهند بنابراین بر این گروه تمرکز داریم اما برخی از سیاست ها برای همه کارمندان دانش ما به کار می رود.

?) استخدام توسط کمیته:

هر فردی که برای مصاحبه به گوگل می آید، با حداقل نصف از افراد از لحاظ مدیریتی و امکان همکاری مصاحبه می کند. همه نظرات مورد بررسی قرار گرفته تا روند استخدام عادلانه بوده و براساس بالاترین استانداردها صورت گیرد. درست است که زمان بیشتری می برد اما ارزش دارد. اگر کارمندان بزرگ و ارزشمندی استخدام کنید و آنها را درگیر روند استخدام نمایید، کارمندان بزرگتر و ارزشمندتری به دست خواهید آورد. ما از زمان تأسیس گوگل از این روش حلقه ای استفاده می کنیم و نتایج عظیمی به دست آورده ایم.

?) فراهم آوردن تمام نیازهای آنان:

همانطور که دراکر می گوید: «هدف از بین بردن موانع موجود بر سر راه آنان می باشد.» ما مجموعه ای از منافع حاشیه ای و استاندارد را برای یک مهندس سخت کوش و فعال فراهم آورده ایم که برخی از آنان به شرح زیرند: تسهیلات عالی برای صرف غذا، ورزشگاه، رختشوی خانه، اتاق های ماساژ، آرایشگاه، کارواش، خشک شویی، تورهای مسافرتی و....برنامه نویسی که کدنویسی می کند، خود نمی خواهد زمانی را صرف شستن البسه خود کند، بنابراین ما اینکار را برای وی انجام می دهیم.

?) تراکم:

تقریباً هر پروژه در گوگل یک پروژه تیمی است و تیم ها نیاز به ارتباط با هم دارند. بهترین روش این است که اعضای تیم در فاصله کمی از هم قرار گیرند. نتیجه این است که همه در دفترها شریک هستند. در این صورت، زمانی که یک برنامه نویس می خواهد با همکار خود در ارتباط باشد نیازی به تلفن، ایمیل و انتظار برای پاسخ به هریک نمی باشد. البته، اتاق های کنفرانس زیادی وجود دارد که افراد می توانند برای بحث در مورد مسائل جزئی تر استفاده نمایند. حتی مدیرعامل نیز دفتری برای کنفرانس ها به اشتراک گذاشته است! نشستن در کنار کارمندان دانش تجربه ای بسیار علمی و موثر می باشد.

?) تسهیل در همکاری و هماهنگی:

از آنجایی که اعضای تیم فقط چند قدم با هم فاصله دارند، ایجاد هماهنگی در پروژه ها بسیار آسان می باشد. علاوه بر نزدیکی فیزیکی، هرکدام از افراد گوگل هفته ای یکبار، ایمیل کوتاهی به گروه خود می زند تا آنها را از کارهایی که انجام داده، مطلع سازد. این امر، به افراد اجازه می دهد تا از روند کار دیگران مطلع بوده و پیشرفت و همزمانی گردش کار را کنترل نماید.

?) استفاده از محصولات خود:

کارمندان گوگل از ابزارهای شرکت استفاده می کنند. یکی از این ابزارها وب و هر صفحه از آن می باشد. همچنین از محصولاتی که قرار است عرضه شوند استفاده می شود، به عنوان مثال، یکی از دلایل موفقیت Gmail آن است که در زمانی که هنوز نسخه بتا بود، ماه ها در گوگل استفاده می شد. استفاده از ایمیل در هر سازمانی حیاتی می باشد، بنابراین Gmail به صورتی درآمد که همه نیازهای مشتریان ما - کارمندان دانش - را برآورده می کند.

?) تشویق خلاقیت:

مهندسان گوگل می توانند تا ?? درصد از زمان خود را به پروژه های مورد انتخاب خود اختصاص دهند. البته، روند موافقت و نظارت نیز وجود دارد، اما به طور اساسی هدف خلاق بودن و خلاق ماندن افراد می باشد. یکی از رموز کار ما این است که جعبه پیشنهاداتی داریم که همه می توانند ایده های خود را در آن وارد کنند. این نرم افزار اجازه می دهد افراد نظرات خود را در مورد ایده ها گذاشته تا بهترین ایده ها در بالا نمایش داده شوند.

?) کوشش برای رضایت عمومی:

در گوگل، مدیریت نقش نظارت دارد و نه دیکته کننده تصمیمات! کسب رضایت عموم اصولاً زمان بیشتری می برد اما در نهایت تیمی موافق و تصمیماتی بهتر ایجاد خواهد شد.

?) بدخواه نباشید:

در مورد شعار گوگل بحث ها و نوشته های زیادی وجود دارد و ما می خواهیم بخصوص در مرتبه مدیریت با آن زندگی کنیم. همانطور که می دانیم همه افراد نسبت عقاید و نظریات خود احساسات پرشوری دارند اما کسی در گوگل از روی عصبانیت صندلی پرت نمی کند. ما محیطی متشکل از مرز بین افراد و احترام متقابل داریم، نه محیطی متشکل از افرادی که فقط «بله قربان» می گویند.

?) تصمیمات براساس داده ها:

در گوگل، تقریبا تمام تصمیمات براساس تحلیل های کمی می باشد. ما از سیستم های مدیریت اطلاعات هم در سطح اینترنت و هم داخلی استفاده می کنیم. ما یک دوجین تحلیل گر داریم که اطلاعات را بررسی، معیارهای کارایی را تحلیل و از روش هایی استفاده می کنند تا اطلاعات ما را هرلحظه به روز نگه دارند.

??) ارتباطات موثر:

هر جمعه جلسات معرفی و پرسش و پاسخ برگزار می کنیم. این جلسات به مدیریت امکان اطلاع از وضعیت کارمندان دانش و بالعکس را می دهد. گوگل به طور چشمگیری بیشترین اطلاعات را در سازمان خود داشته و کمترین نفوذ اطلاعات را نیز دارا می باشد.

www.persialearn.com

روزنامه ابرار اقتصادی

منبع : آفتاب


  
راهنمای ساخت email

   شاید اکثر شما دوستان عزیز دارای پست الکتونیکی یا همان email باشید. معمولاً اکثر افراد برای ساختن email از سایتهای پورتال yahoo یا hotmail استفاده می کنند. ولی این سایتها در ازای فضایی که در اختیار شما قرار می دهند روی صفحات email شما تبلیغات می کنند. مثلا یاهو از email های شما را چک می کند و با توجه به موضوع email های شما برای شما تبلیغات می کند و سرویس hotmail هم برای خطوط ایران کمی کند است یعنی بدلیل استفاده از گرافیکهای گسترده هر چند حجم آنها کم است اما باز هم برای یک خط dial up سرعت پایین زمان نسبتاً زیادی برای باز کردن یک صفحه صرف می شود. برای حل این مشکل ما به شما یک سایت جدید معرفی می کنیم که می توانید بوسیله آن email شخصی خود را بسازید. و برای باز کردن صفحات email خود در این سایت پورتال زمان زیادی احتیاج ندارید. و وقت شما کمتر در اینترنت تلف می شود.

   این سایت پورتال که همانند یاهو خدمات زیادی ارائه می دهد myway نام دارد.

   اگر در ساختن emai تاره کار هستید یا می خواهید در کمترین زمان ممکن email خود را بسازید، می توانید مراحل زیر را برای ساختن email جدید خود طی کنید.

   برای شروع اینجا را کلیک کنید. بعد از لحظاتی صفحه اول سایت myway در برابر شما باز می شود که شبیه شکل زیر خواهد بود. همانطور که ملاحظه می کنید هیچگونه تبلیغاتی روی دیده نمی شود. بعد از ظاهر شدن صفحه روی گزینه My Email کلیک کنید.

راهنمای ساخت ایمیل

 

   بعد از آن صفحه زیر در برابر شما باز می شود که به صورت زیر خواهد بود در این صفحه در قسمت آبی رنگ اگر قبلاً email ای در این سایت ساخته باشید با در اختیار قرار دادن user name و password  وارد email خود شوید یعنی بعد از ساختن   email جدید خود باید از همینجا وارد آن شوید. اما برای ساختن email جدید باید روی لینک sign up now کلیک کنید.

راهنمای ساخت ایمیل

 

   بعد از کلیک روی این لینک صفحه زیر در برابر شما باز می شود که از شما یکسری اطلاعات می خواهد. در بالای صفحه در ضمن اینکه از شما خواسته شده اطلاعات خواسته شده را وارد کنید در داخل یک مستطیل تاکید شده است که «برخلاف سایر سایتهای پرتال اطلاعات  شما فروخته نخواهد» شد البته توصیه ما به شما اینست که اطلاعاتی را که از نظر شما خیلی حساس است در هیچ سایت پرتالی قرار ندهید. اولین چیزی که از شما خواسته شده است اسم کوچک شماست. بعد از آن باید user name خود را وارد کنید دقت داشت باشید که این همان آدرس email شما خواهد بود مثلاً اگر user name خود را yadbegir  انتخاب کنید آدرس email شما yadbegir@myway.com خواهد بود. بعد از وارد کردن user name نوبت می رسد به وارد کردن Password توجه داشته باشید آنچه به عنوان Password وارد می کنید کلمه یا عبارتی باشد که بتوانید به خاطر بسپارید. زیرا افراد زیادی email های خود را بخاطر فراموش کردن Password از دست می دهند. Password شما باید متفاوت از User name شما بوده و بین 6 تا 20 کاراکتر ( شامل حروف و اعداد و بعضی از علامتها ) باشد. بعد از آن در برابر Re-enter Password دوباره Password خود را وارد کنید. سپس نوبت می رسد به Password Hint که باید متفاوت از Password شما باشد. این گزینه زمانی لازم است که شما Password خود را فراموش کرده اید.در  قسمت بعدی از شما می خواهد یک سؤال را انتخاب کنید تا زمانیکه Password خود را فراموش کردید این سؤال از شما پرسیده شود. در قسمت بعدی جواب این سؤال را وارد کنید.

 

راهنمای ساخت ایمیل

 

 

   در همین صفحه در ادامه فرم در قسمت Zip/Postal Code باید کد پستی 10 رقمی را که روی کارت ملی شما قرار دارد وارد کنید البته احتیاجی نیست که حتماً کد واقعی را وارد کنید. در پایین صفحه یک تصویر وجود دارد که برای امنیت بیشتر  فقط شما قادر به دیدن آن هستید و باید آنچه در این تصویر می بینید در پایین آن وارد کنید. سپس روی آیکون Finshed-Clickhere کلیک کنید.

راهنمای ساخت ایمیل

   سپس روی آیکون Finshed-Clickhere کلیک کنید. اکنون صفحه زیر در برابر شما گشوده می شود در این صفحه روی لینک

 Give me my free My Way Email Account!

   کلیک کنید.

 راهنمای ساخت ایمیل

 

   بعد از کلیک روی لینک بالا صفحه زیر در برابر شما گشوده می شود در این صفحه موافقتنامه بین شما و my way وجود دارد. خواندن محتویات صفحه شاید برای شما جالب باشد برای این منظور می توانید آنرا به صورت یک فایل TEXT  کپی کنید تا بتوانید سر فرصت آنرا بخوانید. اگر خواستید می توانید در برابر عبارت Email Address آدرس یک پست الکترونیک دیگر خود را بدهید تا User Name و Password شما را برایتان به این آدرس فرستاده شود البته شما به هیچ وجه مجبور نیستید  یک آدرس email در این قسمت وارد کنید. و میتوانید بدون توجه به آن روی آیکون Accept And continue کلیک کنید.

 

راهنمای ساخت ایمیل

 

   حالا وارد email خود شده اید و میتوانید از آن استفاده کنید آدرس آنرا در اختیار دوستانتان قرار دهید تا برای شما email بفرستند و همینطور که می دانید برای مشاهده email دوستانتان باید روی لینک Inbox کلیک کنید. اگر خواستید برای دوستانی که آدرس email آنها را دارید پیغامی بفرستید باید روی گزینه Compose Message کلیک کنید.

 

راهنمای ساخت ایمیل

 

   در این حالت My Way به عنوان پیش فرض 10 مگابایت فضا در اختیار شما قرار می دهد و اگر این میزان فضا برای شما کافی نیست (که معمولاً کافی است) می توانید روی لینک

125 MB Free Storage Upgrade

   کلیک کنید تا 125 مگا بایت فضا در اختیار شما قرار گیرد.

   اگر قبلاً از یاهو استفاده کرده باشید حتماً تایید می کنید که سرعت بسیار مناسب تر است. با آرزوی موفقیت شما امیدوارم از email  جدید خود لذت ببرید.


  
<      1   2   3   4   5   >>   >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ سلام دوستانی که مایل هستند آمار بازدید کننده های وبلایگ رو بالا ببرن واقعی واقعی که سبب بالا رفتن امتیاز گوگل وبلایگ شما بشه با من تماس بگیره یا راهنمایی بکنم
+ سلام دوستان از مطلب جدید من کسانی که مشتاق از اینترنت درامد داشته باشن خوب هست
+ دوستان مطالب جدیدی گذاشتم پس کجایید
+ با سلام و خسته نباشید اسمس های عاشقانه گذاشتم یه نگاهی بندازید
+ با سلام این یک بازی جدید ایرانی است برای حمایت از این عمل کرد به این ادرس بروید تا بازدیدش خوب بشه و بتونه پابرجا بمونهhttp://www2.khanwars.ir/?recruit=5H1192


+ من یک مطلب مهم نوشتم بیایید بخونید و به همه اطلاع بدید
+ سلام دوستان عزیز آیا میخواهید موبایل کنسول و لوازم دیگر رو مجانی بگیرید به وبلاگم یه سری بزنید مطلب فوق العاده ای نوشتم
+ سلام دوستان عزیز آیا میخواهید موبایل کنسول و لوازم دیگر رو مجانی بگیرید به وبلاگم یه سری بزنید مطلب فوق العاده ای نوشتم
+ با سلام به خدمت دوستان عزیز من مدت طولانی بود که نمی تونستم آنلاین بشم من از شما دوستان میخوام با نظر های طلایی تون منو در این راه یاری کنید.
+ با سلام به خدمت دوستان عزیز من مدت طولانی بود که نمی تونستم آنلاین بشم من از شما دوستان میخوام با نظر های طلایی تون منو در این راه یاری کنید.