روی لینک های زیر کلیک کنید و از سایت های بین نظیر دیدن کنید

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پاکدامنى زیور درویشى است ، و سپاس زینت توانگرى . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

نویسندگان وبلاگ -گروهی
hgj(14)
لینک دلخواه نویسنده

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
مطالب گذشته ، مجموعه اس ام اس های جدید ضدحال و سرکاری و زیبا که پیشنهاد می کنم ، اس ام اس, اس ام اس خنده دار, جوک, اس ام اس سرکاری ، anti dokhtar, sms anti girl, sms ba hal, sms halgiri, sms ضد حال ، funny sms, اس ام اس جوک, اس ام اس خنده دار, اس ام اس زیبا, اس ام ، funny sms, اس ام اس جوک, اس ام اس خنده دار, اس ام اس سر کاری, اس ، sms, اس ام اس, اس ام اس دلتنگی ، اس ام اس برای شب به خیر، اس ام اس برای عشق، اس ام اس جدید زیبا، ، اس ام اس جدید :: عاشقانه ::سرکاری::فلسفی::تولد ، funny sms, j sms, sms, sms bahal, sms ghashang, sms jadid, sms j ، funny sms, jok jadid, joke jadid, sms bahal, sms ghashang, sms k ، funny sms, sms, sms khande dar, sms ziba, اس ام اس, اس ام اس 89, ، اس ام اس, اس ام اس عاشقانه ، برای داشتن یک پوست سالم و شفاف ویتامین های پوست برای داشت ، جوک دوستانه -جوک جدید -اس ام اس جدید ، راههای مقابله با هکرها ، رژیم ، مجموعه اس ام اس های جالب و خنده دار و سرکاری جدید… و اس ام اس, ا ، مجموعه ای از زیباترین و جدید ترین اس ام اس های عاشقانه بهمن ماه ، هک کردن ، :: عاشقانه ::سرکاری::فلسفی::جوک و داستان های خنده دار و طنز عکس ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :12
کل بازدید :653504
تعداد کل یاداشته ها : 450
103/2/5
2:40 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
پیمان.عبدی[54]

خبر مایه
بایگانی وبلاگ
 
افزایش بازید وبلاگ[1] کسب درآمد آسان از اینترنت[1] ویندوز[16] داستان جالب و پند آموز[4] اینترنت[30] ویروسها و امنیت[18] مطالب بهداشتی[13] بیوگرافی هنرپیشه ها[5] آموزش عکاسی[14] مطالب متفرقه[26] آموزش آشپزی[10] اس ام اس های عاشقانه سری 1[10] اس ام اس های عاشقانه سری 2[11] اس ام اس های عاشقانه سری 3[11] اس ام اس های عاشقانه سری 4[12] اس ام اس های عاشقانه سری 5[11] اس ام اس های عاشقانه سری 6[11] اس ام اس های عاشقانه سری 7[10] اس ام اس های عاشقانه سری 8[10] اس ام اس های عاشقانه سری 9[13] اس ام اس های عاشقانه سری 10[11] اس ام اس های عاشقانه سری 11[11] اس ام اس های عاشقانه سری 13[14] اس ام اس های عاشقانه سری 14[14] اس ام اس های عاشقانه سری 15[16] اس ام اس های سرکاری سری 1[10] اس ام اس های سرکاری سری 2[10] اس ام اس های سرکاری سری 4[9] اس ام اس های سرکاری سری 5[6] اس ام اس های سرکاری سری 6[9] اس ام اس های سرکاری سری 7[16] اس ام اس های سرکاری سری 8[10] اس ام اس های سرکاری سری 9[17] اس ام اس های سرکاری سری 10[10] اس ام اس های سرکاری سری 11[10] اس ام اس های سرکاری سری 12[14] اس ام اس های سرکاری سری 13[12]
لوگوی دوستان
 

  • یک دوچرخه تاو که می توان آن را به کوچکترین اندازه ممکن تبدیل کرد

دوچرخه تا  شو

  • یک دوچرخه تاشوی دیگر

دوچرخه تاشو

  • این دوچرخه زیبا هم برنده مسابقه بین المللی طراحی دوچرخه در سال 2006 شده است.

دوچرخه ای با طراحی شگت انگیز

 


87/2/2::: 5:49 ع
نظر()
  
  

افراد زیادی می خواهند جواب این سؤال را بدانند. تلفن های موبایل از سال 1980 میلادی مورد استفاده قرار گرفته اند. هر چند ظرف 15 سال استفاده از موبایل به طور وحشتناکی افزایش پیدا کرد و عمومیت یافت و این رشد همچنان ادامه دارد.

هیچ جواب قطعی برای این سؤال که آیا گوشی های موبایل سبب بروز سرطان می شود یا خیر وجود ندارد به این دلیل که اطلاعات موجود در این زمینه فقط با مطالعات مختصر بدست آمده است. اگر چه چندین تحقیق معتبر در این زمینه وجود دارد که نشان می دهد تاکنون مدرکی که بتواند بین گوشی های موبایل و سرطان رابطه برقرار کند در دست نیست.

امروز مردم زمان بیشتری را در مجاورت تلفن های موبایل می گذرانند و این باعث می شود مطالعاتی که هم اکنون یا در آینده انجام می شود قطعیت بیشتری پیدا کنند. این مطالعات در زمینه تأثیر موبایل بر تومورهای با رشد کم در مغز در زمان های طولانی تر ادامه دارد.

ما درباره تلفن های موبایل چه می دانیم؟

تلفن های موبایل از فرکانس های رادیویی با انرژی سطح پایین استفاده می کنند. تاکنون مشاهده نشده است که قرار گرفتن در معرض فرکانس های رادیویی با انرژی سطح پایین باعث بروز مشکلاتی در سلامتی شود.

در آمریکا سازمان غذا و دارو (FDA) و کمیته ارتباطات فدرال(FCC) راهبردهایی را ارائه کرده اند که مقدار مجاز انتشار امواج رادیو فرکانسی را برای گوشی های موبایل تعیین کرده است.

اندازه گیری قرار گرفتن در معرض امواج موبایل با SAR که مخفف عبارت

Specific Absorption Rate

  می باشد.

SAR مقدار انرژی جذب شده توسط بدن را می سنجد. SAR مجاز در آمریکا 1.6 وات بر کیلوگرم است. براساس آزمایشات FCC این میزان امواج بسیار کمتر از مقداری است سبب بروز تغییراتی در حیوانات آزمایشگاهی شود. در آمریکا هر کارخانه سازنده گوشی های موبایل باید مقدار SAR هر مدل گوشی خود را به FCC اعلام کند.برای اینکه اطلاعات کاملتری درباره میزان امواج گوشی خود داشته باشید می توانید به سایت FCC (لینک fcc.gov/oet/rfsafety) بروید.

اکنون چه باید کرد؟

اگر چه بروز مسئله در اثر استفاده دراز مدت بعید می رسد. ولی با رعایت نکته هایی می توان میزان ریسک را کاهش داد.

  • مکالمه های طولانی مدت خود را با تلفن های سنتی انجام دهید.
  • از گوشی های موبایلی استفاده کنید که دارای آنتن برای نصب در خارج خودرو هستند.
  • از هندز فری یا هدست استفاده کنید و گوشی را دور از بدن خود قرار دهید.
  • میزان SAR منتشر شده از گوشی خود را بدانید.

کودکان و گوشی های موبایل

معمولاً مطالعات و آزمایشهای انجام شده بر روی بزرگسالان و افراد 18 سال به بالا بوده است و استفاده از گوشی های موبایل توسط کودکان چند سالی است که مرسوم شده است بنابراین آثار آن بر کودکان نامعلوم است. اما رعایت نکات گفته شده میزان ریسک احتمالی را برای کودکان کاهش می دهد.

موبایل و رانندگی

خطر تصادف در حال صحبت کردن با موبایل بسیار بیشتر از خطر سرطان است. تحقیقات نشان دهنده این است که در پاسخ دادن به تلفن در حال رانندگی توجه را از جاده به مکالمه تلفن برمی گرداند. این تحقیقات مدعی هستند که مشکل این است که مکالمه سبب حواس پرتی راننده می شود و نه خود موبایل. بنابراین استفاده از هندس فری خطر تصادف را کاهش نمی دهد.


  

 

 

این لیست بر اساس آخرین رده بندی مجله Forbes در سال 2007 تهیه شده است.

 

نام ثروت (دلار آمریکا ) ملیت کشور

منبع درآمد

بیل گیتس 56 میلیارد دلار ایالات متحده Microsoft
کارلوس اسلیم هیلو 53.1 میلیارد دلار مکزیک Telmex, América M?vil, Grupo Carso, Comp USA
وارن بافت 52.4 میلیارد دلار ایالات متحده Berkshire Hathaway, Investments
اینگوار کامپارد 33 میلیارد دلار سوئد IKEA, real estate
لاکشمی میتال 32 میلیارد دلار هندوستان Arcelor Mittal
شلدون ادلسون 26.5 میلیارد دلار ایالات متحده Las Vegas Sands
برنارد آرنالت 26 میلیارد دلار فرانسه LVMH
آمانچیو ارتگا 24 میلیارد دلار اسپانیا Inditex Group, real estate
لی کا شینگ 23 میلیارد دلار هنگ کنگ Cheung Kong Holdings, Hutchison Whampoa
دیوید تامسون و خانواده 22 میلیارد دلار کانادا Thomson Corporation
لارنس الیسون 21.5 میلیارد دلار ایالات متحده Oracle Corporation
لیلیان بتنکورت 20.7 میلیارد دلار فرانسه L"Oréal, Nestle
شاهزاده الولید بن تل آل سعود 20.3 میلیارد دلار عربستان سعودی Kingdom Holding Company
موکش آمبانی 20.1 میلیارد دلار هندوستان Reliance Industries Ltd
کارل آلبرشت 20 میلیارد دلار آلمان ALDI
رومان آبراموویچ 18.7 میلیارد دلار روسیه Millhouse Capital
استفان پرسون 18.4 میلیارد دلار سوئد Hennes & Mauritz
آنیل آمبانی 18.2 میلیارد دلار هندوستان Anil Dhirubhai Ambani Group
پائول آلن 18 میلیارد دلار ایالات متحده Microsoft, Vulcan Ventures, Investments
تئو آلبرشت 17.5 میلیارد دلار آلمان ALDI, Trader Joes, Albertsons

 


  

در این مقاله نکات ساده و کاربردی برای کاهش مصرف سوخت خودرو ارائه شده است که با رعایت آنها نه تنها در هزینه ها صرفه جویی می شود بلکه کمک بزرگی به محیط زیست و هوای تنفسی شده است.

 

از دنده مناسب استفاده کنید.

یکی از راههای کاهش مصرف سوخت استفاده از سبکترین دنده ممکن است بدون اینکه فشاری به موتور وارد شود. به عنوان مثال با بررسی که در یک اتومبیل به عمل آمد مشخص شد. اگر با دنده 3 با سرعت 60 کیلومتر در ساعت حرکت کنیم مصرف سوخت 25 درصد بیشتر از زمانی است که با دنده 5 حرکت کنیم.

 

با ملایمت رانندگی کنید.

با استفاده ملایم از گاز  و خودداری از ترمز های شدید نه تنها مصرف سوخت کاهش می یابد بلکه لاستیک های گرانقیمت اتومبیل نیز سالم می ماند و خود اتومبیل هم دیرتر فرسوده می شود. حرکت اتومبیل را در ترافیک سنگین پیش بینی کنید. تا از شتاب گرفتن و ترمز گفتن ناگهانی جلوگیری شود.

آزمایشاتی که در این زمینه انجام گرفته است نشان داده است که با رانندگی صحیح می توان تا 30 درصد راندمان مصرف اتومبیل را افزایش داد.

 

موتور اتومبیل را خاموش کنید.

اگر اتومبیل را در زمانهای توقف کوتاه مدت خاموش کنید مصرف سوخت شما افزایش می یابد. تا انرژی تخلیه شده از باتری ها را برای راه اندازی دوباره موتور جبران کند ولی اگر بیش از 2-3 دقیقه توقف دارید با خاموش کردن موتور بنزین کمتری مصرف می کنید. نکته دیگر در این زمینه این است که در هنگام توقف و زمانیکه موتور اتومبیل درجا کار می کند دور موتور پایین است و فشار پمپ روغن  فشار بهینه نیست. بنابراین روشن نگه داشتن موتور اتومبیل در دور درجا در دراز مدت سبب فرسودگی موتور خودرو می شود.

 

بار اضافی را تخلیه کنید

با دقت به اتومبیل خود در هنگام سفر نگاه کنید. معمولاً همه وسایل اضافه زیادی در اتومبیل داریم که همیشه با خود این ور و آن ور می بریم ولی احتیاجی به آنها نداریم. توجه داشته باشید بار اضافه نه تنها سبب افزایش مصرف سوخت می شود بلکه باعث وارد شدن فشار به گیربکس سیستم تعلیق و .. هم می شود. در صورت امکان از باربند استفاده نکنید استفاده از باربند در جاده سبب افزایش مصرف سوخت به میزان قابل توجهی می شود.

 

تایر ها بر مصرف سوخت تاثیر می گذارند

طبق تحقیقات انجام انجام شده باد لاستیک های بیش از 50 درصد اتومبیل هایی که در جاده ها رفت و آمد می کنند. کمتر از استاندارد است. این وضعیت علاوه بر اینکه سبب خوردگی سریعتر لاستیک ها می شود باعث افزایش مصرف سوخت هم می شوند. باد لاستیک های باید هر دو هفته چک شود. لاستیک های صاف هم باعث افزایش مصرف سوخت می شوند. لاستیک هایی ساخته شده اند تا مصرف سوخت را کاهش دهند بنانراین اگر در جاده رفت و آمد می کنید این لاستیک ها انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. چون در طول عمر لاستیک در حدود 40 درصد قیمت لاستیک را در سوخت صرفه جویی کرده اید.

 

پنجره ها

زمانیکه در جاده با سرعتهای بالا رانندگی می کنید اگر شیشه اتومبیل پایین باشد مصرف سوخت شما بسیار افزایش می یابد. در این وضعیت با بالا دادن شیشه و استفاده از سیستم ایرکاندیشن (تهویه) مصرف سوخت کمتری خواهید داشت. البته کولر اتومبیل شما باعث افزایش مصرف سوخت می شود و بهتر است در سر بالایی های طولانی آنرا خاموش کنید.

 

اندازه اتومبیل و راندمان آن

اگر به دنبال خرید یک اتومبیل اقتصادی  هستید اتومبیل های کوچک با مصرف سوخت پایین انتخاب خوبی هستند ضمن اینکه آلودگی کمتر هم تولید می کنند.

اگر افراد از اتومبیل های کوچک مناسب با نیاز خود به جای اتومبیل های بزرگ استفاده کنند تا 45 درصد مصرف سوخت کمتری خواهند داشت.

اتومبیل هایی که از موتور دیزل پیشرفته، موتور های با سوخت LPG و CNG (گاز طبیعی) استفاده می کنند کمتر از اتومبیل هایی که بنزین مصرف می کنند تولید  Co2 می کنند.

امروزه اتومبیل هایی وارد بازار شده اند که یک اتومبیل درون سوز (مثلاً  بنزینی) و یک موتور الکتریکی دارند و تعدادی باتری که راندمان به مراتب بیشتر از اتومبیل های سابق دارند و Co2 کمتر تولید می کنند. در این اتومبیل ها زمانیکه ترمز می کنید انرژی که صرف کم کردن سرعت اتومبیل می شود به جای تلف شدن به مصرف شارژ باتری می رسد. البته شما می توانید در منزل هم اتومبیل خود را از برق شهری شارژ کنید.

 

فیلتر هوا

یکی از شایع ترین علل افزایش مصرف سوخت کثیفی فیلتر هواست چون سبب کاهش هوای ورودی به موتور اتومبیل شده و احتراق ناقص خواهید داشت. بنابراین با اینکه شما سوخت مصرف می کنید. اما موتور اتومبیل نیروی کمتری تولید می کند و به ناچار باید بیشتر بر روی پدال گاز فشار دهید اگر در جاده های پر گرد و غبار زندگی می کنید فواصل تعویض فیلتر هوا را کاهش دهید. اگر در جاده های پر گرد و غبار رفت و آمد می کنید فواصل تعویض فیلتر را کوتاه تر کنید.

 

شمع ها

مظمئن شوید شمع های موتور اتومبیل شما در وضعیت خوبی قرار دارند. شمع ها و وایر های آنها را در زمانی که بوسیله کارخانه سازنده مشخص شده است تعویض کنید، تا احتراق در موتور اتومبیل در بهترین شرایط انجام شود و مصرف سوخت خود را پایین نگه دارید.

 

روغن موتور

تعویض روغن موتور در فواصل تعیین شده باعث افزایش راندمان موتور و کاهش مصرف سوخت آن می شود.

 

اگزوز استاندارد

اتومبیل ها دارای اگزوز با سایز مشخص هستند. استفاده از اگزوز غیر استاندارد که یا بزرگتر و یا کوچکتر از سایز استاندارد هستند باعث کاهش قدرت موتور و افزایش مصرف سوخت آن می شود یک تفکر اشتباه در مورد اندازه اگزوز وجود دارد بعضی فکر می کنند هر چه اگزوز اتومبیل بزرگتر باشد راندمان آن بیشتر می شود ولی در عمل اینگونه نیست و یک نقطه بهینه برای راندمان آن وجود دارد که معمولاً همان اگزوز استاندارد اتومبیل است.

 

اتومبیل  سرعت ابر اتومبیل سریعترین اتومبیل دنیا  اولتیما پورشه فراری بوگاتی مک لارن  اتومبیل  سرعت ابر اتومبیل سریعترین اتومبیل دنیا  اولتیما پورشه فراری بوگاتی مک لارن اتومبیل  سرعت ابر اتومبیل سریعترین اتومبیل دنیا  اولتیما پورشه فراری بوگاتی مک لارن اتومبیل  سرعت ابر اتومبیل سریعترین اتومبیل دنیا  اولتیما پورشه فراری بوگاتی مک لارن اتومبیل  سرعت ابر اتومبیل سریعترین اتومبیل دنیا  اولتیما پورشه فراری بوگاتی مک لارن اتومبیل  سرعت ابر اتومبیل سریعترین اتومبیل دنیا  اولتیما پورشه فراری بوگاتی مک لارن اتومبیل  سرعت ابر اتومبیل سریعترین اتومبیل دنیا  اولتیما پورشه فراری بوگاتی مک لارن اتومبیل  سرعت ابر اتومبیل سریعترین اتومبیل دنیا  اولتیما پورشه فراری بوگاتی مک لارن اتومبیل  سرعت ابر اتومبیل سریعترین اتومبیل دنیا  اولتیما پورشه فراری بوگاتی مک لارن اتومبیل  سرعت ابر اتومبیل سریعترین اتومبیل دنیا  اولتیما پورشه فراری بوگاتی مک لارن اتومبیل  سرعت ابر اتومبیل سریعترین اتومبیل دنیا  اولتیما پورشه فراری بوگاتی مک لارن اتومبیل  سرعت ابر اتومبیل سریعترین اتومبیل دنیا  اولتیما پورشه فراری بوگاتی مک لارن اتومبیل  سرعت ابر اتومبیل سریعترین اتومبیل دنیا  اولتیما پورشه فراری بوگاتی مک لارن اتومبیل  سرعت ابر اتومبیل سریعترین اتومبیل دنیا  اولتیما پورشه فراری بوگاتی مک لارن اتومبیل  سرعت ابر اتومبیل سریعترین اتومبیل دنیا  اولتیما پورشه فراری بوگاتی مک لارن


87/1/25::: 7:46 ع
نظر()
  

پدیده هیدروپلنینگ (تشکیل لایه ای از آب بین لاستیک اتومبیل و سطح جاده) بعد از تصادف بزرگترین خطری است که هر راننده ای را تهدید می کند. فرض کنید در هوای بارانی در جاده لغزنده با سرعت 90 یا 100 کیلومتر بر ساعت در حال رانندگی هستید، ناگهان کنترل اتومبیل از دست شما خارج می شود. چه می کنید؟ حقیقت این است که کار زیادی از شما بر نمی آید تنها راه پیشگیری از بروز چنین پدیده ای است. بسیاری راننده ها نمی دانند چرا وقتی ترمز می گیرند و کمی فرمان را می چرخانند ناگهان ماشین شروع به چرخیدن می کند. نتایج مصاحبه های انجام شده با اغلب افرادی که این اتفاق برایشان افتاده نشان می دهد که آنها نمی دانستند چه اتفاقی افتاده است و فقط متوجه شده اند که ناگهان اتومبیل از کنترل خارج شده است.

چیزی که در همه حوادث ناشی از هیدروپلنینگ مشترک بوده وجود آب در سطح جاده است. اکنون برای روشن شدن بهتر موضوع، پدیده هیدروپلنینگ برای شما شرح داده می شود:

هنگامی که چرخها بر روی سطح جاده ای که بر اثر باران سنگین یا آب گرفتگی بخاطر ضعف آسفالت خیس شده اند، حرکت می کنند. تیغه ای از آب در جلوی چرخها جائیکه لاستیک می خواهد با جاده تماس داشته باشد بوجود می آید. اگر لاستیکهای شما وضعیت خوبی داشته باشد، در سرعتهای پایین تیغه آب را به اطراف تخلیه می کند و اجازه می دهد لاستیکها برای ترمز گرفتن و پیچیدن اتومبیل به آسفالت بچسبند. اما زمانیکه لاستیک های اتومبیل شما صاف شده است یا در شرایط مناسب نیست تیغه آب بوجود آمده تخلیه نخواهد شد و در حقیقت لاستیکها  سوار بر آن می شوند. و تماس خود را با سطح جاده از دست می دهند. در این حالت پدیده هیدروپلنینگ حاصل می شود. هر چه عمق آب بر روی جاده بیشتر باشد احتمال رخ دادن این پدیده بیشتر است. در سرعتهای پایین آب به راحتی به اطراف پاشیده می شود. در سرعتهای بالاتر پاشش تیغه آب به اطراف مشکل تر می شود. لاستیکهای با آجهای عمیق و لاستیکهایی که مخصوص شرایط بارانی طراحی شده اند. بهترین کارایی را دارند. اما حتی بهترین لاستیکها هم در سرعتهای بالا دچار پدیده هیدروپلنینگ می شوند. و لاستیکهای صاف در سرعتهای پایین در حد 50 کیلومتر بر ساعت با این مشکل روبرو می شوند.بهترین توصیه به هر راننده ای با هر اتومبیلی در شرایط بارانی کم کردن سرعت است. اندازه گیری عمق آب در سطح جاده تقریباً غیر ممکن است. رانندگی در سرعت بالا ممکن است باعث نفوذ آب به زیر کاپوت اتومبیل شما شود و سبب خاموش شدن اتومبیل و گیر کردن شما در جاده ای شود که اتومبیل ها کنترل زیادی ندارند.

چیزی که بار دیگر تأکید می کنم این است که ترمزهای ABS (سیستم ضد قفل چرخها در هنگام ترمز) تایرهای مخصوص جاده بارانی، اتومبیل چهار چرخ، سیستم کنترل کشش اتومبیل هیچکدام به اندازه کم کردن سرعت مؤثر نیست.

بهترین راه حل برای جلوگیری از این پدیده رانندگی با سرعت زیر 50 کیلومتر در ساعت است.


  
   1   2   3   4   5   >>   >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ سلام دوستانی که مایل هستند آمار بازدید کننده های وبلایگ رو بالا ببرن واقعی واقعی که سبب بالا رفتن امتیاز گوگل وبلایگ شما بشه با من تماس بگیره یا راهنمایی بکنم
+ سلام دوستان از مطلب جدید من کسانی که مشتاق از اینترنت درامد داشته باشن خوب هست
+ دوستان مطالب جدیدی گذاشتم پس کجایید
+ با سلام و خسته نباشید اسمس های عاشقانه گذاشتم یه نگاهی بندازید
+ با سلام این یک بازی جدید ایرانی است برای حمایت از این عمل کرد به این ادرس بروید تا بازدیدش خوب بشه و بتونه پابرجا بمونهhttp://www2.khanwars.ir/?recruit=5H1192


+ من یک مطلب مهم نوشتم بیایید بخونید و به همه اطلاع بدید
+ سلام دوستان عزیز آیا میخواهید موبایل کنسول و لوازم دیگر رو مجانی بگیرید به وبلاگم یه سری بزنید مطلب فوق العاده ای نوشتم
+ سلام دوستان عزیز آیا میخواهید موبایل کنسول و لوازم دیگر رو مجانی بگیرید به وبلاگم یه سری بزنید مطلب فوق العاده ای نوشتم
+ با سلام به خدمت دوستان عزیز من مدت طولانی بود که نمی تونستم آنلاین بشم من از شما دوستان میخوام با نظر های طلایی تون منو در این راه یاری کنید.
+ با سلام به خدمت دوستان عزیز من مدت طولانی بود که نمی تونستم آنلاین بشم من از شما دوستان میخوام با نظر های طلایی تون منو در این راه یاری کنید.