روی لینک های زیر کلیک کنید و از سایت های بین نظیر دیدن کنید

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی که ساعتی بر خواری فراگرفتن شکیبایی نورزد، همواره در خواری نادانی باقی بماند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

نویسندگان وبلاگ -گروهی
()
لینک دلخواه نویسنده

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
مطالب گذشته ، مجموعه اس ام اس های جدید ضدحال و سرکاری و زیبا که پیشنهاد می کنم ، اس ام اس, اس ام اس خنده دار, جوک, اس ام اس سرکاری ، anti dokhtar, sms anti girl, sms ba hal, sms halgiri, sms ضد حال ، funny sms, اس ام اس جوک, اس ام اس خنده دار, اس ام اس زیبا, اس ام ، funny sms, اس ام اس جوک, اس ام اس خنده دار, اس ام اس سر کاری, اس ، sms, اس ام اس, اس ام اس دلتنگی ، اس ام اس برای شب به خیر، اس ام اس برای عشق، اس ام اس جدید زیبا، ، اس ام اس جدید :: عاشقانه ::سرکاری::فلسفی::تولد ، funny sms, j sms, sms, sms bahal, sms ghashang, sms jadid, sms j ، funny sms, jok jadid, joke jadid, sms bahal, sms ghashang, sms k ، funny sms, sms, sms khande dar, sms ziba, اس ام اس, اس ام اس 89, ، اس ام اس, اس ام اس عاشقانه ، برای داشتن یک پوست سالم و شفاف ویتامین های پوست برای داشت ، جوک دوستانه -جوک جدید -اس ام اس جدید ، راههای مقابله با هکرها ، رژیم ، مجموعه اس ام اس های جالب و خنده دار و سرکاری جدید… و اس ام اس, ا ، مجموعه ای از زیباترین و جدید ترین اس ام اس های عاشقانه بهمن ماه ، هک کردن ، :: عاشقانه ::سرکاری::فلسفی::جوک و داستان های خنده دار و طنز عکس ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :95
کل بازدید :654018
تعداد کل یاداشته ها :
103/2/15
11:57 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
[]

خبر مایه
بایگانی وبلاگ
 
افزایش بازید وبلاگ[1] کسب درآمد آسان از اینترنت[1] ویندوز[16] داستان جالب و پند آموز[4] اینترنت[30] ویروسها و امنیت[18] مطالب بهداشتی[13] بیوگرافی هنرپیشه ها[5] آموزش عکاسی[14] مطالب متفرقه[26] آموزش آشپزی[10] اس ام اس های عاشقانه سری 1[10] اس ام اس های عاشقانه سری 2[11] اس ام اس های عاشقانه سری 3[11] اس ام اس های عاشقانه سری 4[12] اس ام اس های عاشقانه سری 5[11] اس ام اس های عاشقانه سری 6[11] اس ام اس های عاشقانه سری 7[10] اس ام اس های عاشقانه سری 8[10] اس ام اس های عاشقانه سری 9[13] اس ام اس های عاشقانه سری 10[11] اس ام اس های عاشقانه سری 11[11] اس ام اس های عاشقانه سری 13[14] اس ام اس های عاشقانه سری 14[14] اس ام اس های عاشقانه سری 15[16] اس ام اس های سرکاری سری 1[10] اس ام اس های سرکاری سری 2[10] اس ام اس های سرکاری سری 4[9] اس ام اس های سرکاری سری 5[6] اس ام اس های سرکاری سری 6[9] اس ام اس های سرکاری سری 7[16] اس ام اس های سرکاری سری 8[10] اس ام اس های سرکاری سری 9[17] اس ام اس های سرکاری سری 10[10] اس ام اس های سرکاری سری 11[10] اس ام اس های سرکاری سری 12[14] اس ام اس های سرکاری سری 13[12]
لوگوی دوستان
 

اینترنت چگونه کار می کند؟

 

در اینترنت موضوع این است که اطلاعات چگونه از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر انتقال می یابد آیا تا بحال قکر کرده اید که از زمانیکه شما درخواست یک صفحه وب می کنید تا زمانیکه آن را روی صفحه کامپیوتر خود دریافت می کنید چه اتفاقی می افتد؟ و چگونه اطلاعات از گوشه ای از جهان به گوشه ای دیگر انتقال می یابند؟

آنچه اتفاق می افتد  تا یک سری اطلاعات  (مثلاً یک صفحه وب ) در اینترنت انتقال داده شود در ذیل به صورت مرحله به مرحله بیان شده است:

  • این اطلاعات در تعداد بسیار زیادی قطعه که یک اندازه هستند شکسته می شوند ( این قطعات پاکت ها یا PACKETS  نامیده می شوند.)

  • یک header  به هر PACKET اضافه می شود که توضیح می دهد آن PACKET از کجا آمده است ، کجا باید برود و در بین PACKET های رسیده چه موقعیتی دارد.

  • هر PACKET فرستاده می شود از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر تا به مقصد برسد هر کامپیوتر در طول مسیر تصمیم می گیرد که هر پاکت را در مسیر بعدی به کدام کامپیوتر ارسال کند. این می تواند وابسته به چیزهایی باشد مانند این که کامپیوتر هایی که PACKET ها را دریافت می کنند به چه میزان مشغول باشند این گونه نیست که همه PACKET ها یک مسیر را بپیمایند.

  • در مقصد PACKET ها آزمایش می شوند. اگر PACKET ای  از دست برود و یا خراب شود یک پیام فرستاده می شود که درخواست فرستادن دوباره آن PACKET را می دهد تا همه پاکتها به صورت سالم و بدون عیب فرستاده شوند.

  • PACKET ها دوباره به شکل اصلی خود مونتاژ می شوند.

هر کامپیوتری که متصل شده است به اینترنت نرم افزاری دارد که به آن TCP/IP گفته می شود که مسئول دریافت و ارسال و چک کردن PACKET ها است TCP/IP چسب اینترنت است

TCP/IP: ( Transmission Control Protocol / internet protocol )

 


  

زبان اینترنت

شبکه ابر بزرگراه اطلاعات : اینترنت

وب و www و w3 : کل وب

صغحه وب ( web page ) : یک پرونده ساده وب هر چیزی که در پنجره مرورگرتان (browser ) میتوانید بینید.

مرورگر، مرورگر وب  ( browser , web browser ) : قسمتی از نرم افزار که در کامپیوتر و به شما اجازه می دهد تا صفحات وب را ببینید. معمولترین مرورگرهای وب یا web browser ها عبارتند از Internet Explorer  و Netscape .

Web Site :یک سری از صفحات وب که به صورت منطقی با یکدیگرارتباط دارند و آنها معمولاً ظاهر و حال و هوای مشابهی دارند وبه یک موضوع مرتبط می شوند.

home page : رساله مقدماتی یا صفحه خوش آمد گویی برای یک وب سایت را گویند. home page  شخصی یک نفر یک صفحه وب است که خود او را توصیف می کند.

Link , Hot link , Hyper link: یک قسمت از یک صفحه وب که با کلیک کردن بر روی آن می توان به جاهای دیگری رفت مثال: این یک لینک به موتور جستجوی گوگل است

لینکها معمولاً با رنگهای متفاوت و یا به صورتUnder line از متن اصلی شناخته می شوند.

Broken link : یک لینک که شما رابه صفحه ای آدرس می دهد که در گذشته وجود داشته ولی اکنون وجود ندارد واگر شما بر روی آن کلیک کنید آنچه در برابر شما ظاهر خواهد شد صفحه ای است که در آن پیغام page not found (صفحه پیدا نشد ) یا page can not display ( صفحه قابل نمایش نیست ) یا Error 404 (خطای 404 ) وجود دارد.

Hyper text : متنی که می تواند شامل لینکهایی باشد.

HTML : این زبانی است که تمامی صفحات وب بر اساس آن نوشته شده اند.

URL : این آدرس یک صفحه وب است برای مثال :

http://english.unitecnology.ac.nz/resources/tutorial/introduction

URL یک صفحه وب است.

Webserver , Web Server :یک وب سرور کامپیوتری است که تعدادی صفحات وب را در خود داشته و آنها را به کامپیوترهایی که آن صفحات را در خواست می کنند ارائه می دهد. هیچ چیز بسیار ویژه ای در این کامپیوترها وجود ندارد و فقط یک کامپیوتر معمولی است که نرم افزارهای ویژه ای را اجراء می کند. ( با این وجود یک کامپیوتر به اندازه کافی قوی است. )

SURF : سرفینگ در وب ( surfing the web ) به این معناست که به صورت تصادفی از اینترنت استفاده کنیم بدون داشتن یک جهت مشخص و فقط با دنبال کردن لینکها به سایت یا صفحه جالبی برسید.

Cyber : یک ملک نیست اما در بافت اینترنت وجود دارد.

Cyber space : یک دنیای مجازی در اینترنت است.

new bie : یک شحص که در اینترنت تازه کار است یا در یک زمینه خاص در اینترنت تازه کار است مثلاً در زمینه هایی مانند : Use net , IRC یا در یک گروه بخصوص مانند mailing list یا یک گروه حبری.

post : وقتی که شما به یک بحث و نظرخواهی عمومی پیغام میفرستید شما در حال عمل posting هستید. کلمه post  می تواند به عنوان یک فعل بکار رود.( I posted a message ) یا به صورت اسم ( that was a nice post )

FAQ : مخفف کلمات « Frequently  Asked Question » است. که بر اساس سئوالات تکراری که افراد تازه کار یکی پس از دیگری از افراد با تجربه تر در بحثهای on line می پرسند شکل گرفته است. حرفه ایهایی که از پاسخ دادن به سئوالات تکراری خسته شده اند شروع به نوشتن لیستی از سئوالات مکرر پرسیده شده و جوابهایشان کردند بنابراین تازه کارها ( New bies ) می توانند به آنها مراجعه کنند.

 اکنون FAQ  توسعه یافته و عمومی تر طراحی شده و می توان از آنها برای آشنایی با یک موضوع خاص استفاده کرد.

Download : به معنی   انتقال یک فایل از یک کامپیوتر دور از کامپیوتر شما به کامپیوترتان است.از نظر فنی هر بار که شما یک صفحه وب را روی صفحه مانیتور خود نگاه میکنید آن را download میکنید. (و همه اجزای آن صفحه وب را از قبیل عکس ها و آنچه که در بر می گیرد )

Shareware : نرم افزارهایی که به صورت رایگان هستند که معمولاً نگارش سبک هستند و اغلب می توانند از وب download شوند.

ISP : مخفف «internet service provider » است. آنها کمپانیهایی هستند که دسترسی به شبکه اینترنت را برای شما فراهم می کنند شما معمولاً از یک مودم که به یک خط تلفن وصل شده است استفاده میکنید که با گرفتن شماره شما را به ISP تان وصل می کند.

Band width : این یک تعریف فنی دارد اما بیشتر برای توصیف اینکه چه مقدار اطلاعات در واحد زمان یک خط معمولی می تواند انتقال دهد بکار میرود و این به سرعت خط ارتباطی شما با اینترنت بستگی دارد.

E-anything : شما می توانید از پیشوند E برای هر فعالیتی که در اینترنت انجام می شود استفاده کنید E-learning ( آموزش الکترونیکی یا اینترنتی ) و یا E-comerrce  ( تجارت الکترونیک ) مثالهای معمولی از این دست هستند. این سنت در سراسر جهان از E-mail ( که مخفف Electronic Mail ) نشات گرفته  شده است.


  

چه نوع موتور جستجو ( Search Engine ) یا دایرکتوری (Directory ) باید استفاده کرد؟

بیشتر مردم به ابزارهایی علاقمندند که اطلاعات را در شبکه برایشان پیدا کند. اصولاً دو نوع سرویس جستجو در وب وجود دارد: موتورها ( Engines ) دایرکتوریها ( Directories ).

 

سرویس جستجوی دایرکتوریها ( Directories ):

دایرکتوریها یک سلسله بانکهای اطلاعاتی هستند با لینکهایی به وب سایت مرجع. که این وب سایتها بوسیله اشخاص در زمان حال بوجود آمده است و بر اساس قانون مختص به سرویس جستجو طبقه بندی می شود.

Yahoo مادر همه دایرکتوریها است.

Look smart  هم کاملاً عمومی است و این دایرکتوری را می توانید در سایتهایی مانند MSN پیدا کنید.

دایرکتوریها بسیار مفید هستند زمانیکه شما بیش از یک مفهوم یا توصیف برای آنچه که جستجو می کنید ندارید.

صفحه اول معمولاً مقالات مورد نظر را به شما می دهد. اکنون از میان مقاله های موجود می توانید مقاله مورد نظر خود را بیابید و آدرس مقاله یا صفحه یا سایتی را که برای شما جالبتر است انتخاب کنید و شروع به خواندن کنید اگر شما این شکل جستجو را برای پیدا کردن اطلاعات در زمینه مورد علاقه خود انتخاب کردید و به این روش سایتی را کشف کردید باید به خاطر داشته باشید که شما واقعاً آن متنی را که پیدا کرده اید جستجو نکرده اید  بلکه متنی را که شامل تیتر سایت و توصیف آن است جستجو کرده اید . اینها (تیتر و توصیف آن ) بوسیله تنظیم کننده دایرکتوری و اغلب مبنی بر پیشنهاد صاحبان سایتها ساخته شده است.البته بعضی از دایرکتوریها اگر نتوانند در خواست شما را پاسخگو باشند اطلاعاتی را از موتورهای جستجو برای شما پیدا می کنند.

 

موتورهای جستجو ( Search Engines ) :

موتورهای جستجو موتورها یا روباتهایی هستند که صفحات وب ( Web  pages ) را می پیمایند و صفحات جدید را پیدا می کنند.این روباتها صفحات وب را می خوانند و تمام یا قسمتی از متن را در یک بانک اطلاعاتی یا فهرستی که شما امکان دستیابی به آن را داشته باشید قرار می دهند هیچکدام از آنها تمام شبکه را پوشش نمی دهند ولی بعضی از آنها واقعاً بزرگ هستند.

بازیکنان اصلی در این زمینه عبارتند از : Alta vista , Google, Fast All the Web , Askjeeves , Inktomi.

"Inktomi" در اصل یک سایت جستجو نیست ولی MSN , Hot bot را تغذیه اطلاعاتی می کند."Fast" بیشتر پرتالهایی مانند "lycos" را تغذیه می کند.

موتورهای جستجو باید اولین انتخاب شما باشد زمانیکه دقیقاً  می دانید که بدنبال چه چیزی می گردید. آنها همچنین قسمت خیلی بزرگتری از وب را در مقایسه با دایرکتوریها می پوشانند.

هر چند فرق میان دایرکتوریها و موتورهای جستجو آنقدر که در گذشته مشخص بود اکنون نیست همه دایرکتوریهای جستجو نتایج جستجو را ابتدا از موتورهای جستجو پیدا می کنند و اگر در آن جا جستجو موفق نبود به سراغ دایکتوری خودشان می روند مثلا «Yahoo» از موتور جستجوی "Google" برای این منظور استفاده می کند.

از طرف دیگر بعضی موتورهای جستجو اطلاعات را از دایرکتوریهای جستجو تهیه می کنند قبل از اینکه از بانک اطلاعاتی موتورهای جستجو اطلاعاتی را به شما بدهند.

Ask Jeeves سعی می کند جوابها را به سئوالات شما از زبان طبیعی بانک اطلاعاتی خودش بیرون بکشد. یعنی یک سری پاسخها به به پرسشهای متداول را در خود دارد.

Lycos , Google , Aol  به شما قابلیت دسترسی به دایرکتوریای باز را می دهند Alta Vista , MSN یک سری سلسله دایرکتوری دارند مشابه Yahoo اینها بر اساس Look smart directory  ساخته شده اند اگر آنچه را که جستجو می کنید نتوانستید پیدا کنید نتایج را در سایتهای مشابه برای شما پیدا خواهد کرند.

 

Metasearch engines :

همچنین سرویسهای Metasearch وجود دارند مانند  search.com و یا Metacrawler که مربوط به GO2NET و یا Meta search وب سایت Pandia .

Meta search engine ها در یک زمان در چندین موتور جستجو و دایرکتوری بدنبال پاسخ شما می گردند و سعی می کنند مناسبترین پاسخ را از بین همه بیرون بکشند.

ممکن است برای شما استفاده از یکی از آنها مفید واقع شود فقط برای اینکه یک دیدگاه کلی از آنچه در خارج از یک موتور جستجو به تنهایی بدست می آورید.

مشکل بیان جمله و کلمات در موتورهای جستجو است به هر حال این ممکن است از یک موتور جستجو تا موتور جستجوی دیگر فرق کند و این به این معنی است که فرا موتور جستجو  (  Metaserch engine  ) سعی خواهد کرد سئوال شما را به زبانی که هر موتور جستجو می فهمد ترجمه کند اما اغلب این گونه عمل نمی کند.

برای جستجوهای پیچیده شما مستقیماً باید موتور جستجوی مناسب برای آن را پیدا کنید همچنین توجه داشته باشید که Metasearch engine به شما قسمت کوچکی از نتایج هر یک از موتورهای جستجو را می دهد.

 

search utilities :

مشابه Metasearch engine ها هستند با این تفاوت که برنامه هایی هستند که از روی کامپیوتر شما اجرا می شوند می توانند در اینترنت به جستجو بپردازند که اصطلاحاً به آنها search utility  می گویند.

بیشتر آنها مانند فرا موتورهای جستجو ( Metasearch engines ) کار می کنند. آنها از چندین موتور جستجو نتایج را جمع آوری  می کنند و این زمانی است که شما درخواست خود را مطرح می کنید.

برای این منظور از "copernic" برای PC و از "sherlock" برای مکینتاش می توانید استفاده کنید. این برنامه ها برای یک جستجوی ساده خیلی مفید  هستند اما اگر شما می خواهید جستجوی پیشرفته تری داشته باشید باید در هر بار جستجوی خود را به یک سرویس جستجو محدود کنید.

 

بهترین سرویس جستجو :

احتمالاً بیش از 7 میلیارد پرونده ( متن و .. ) در وب موجود می باشد در حال حاضر  سریعترین سرویسها Fast All The Web و Google و inktomi هستند که مجموعاً بیش از 2 میلیارد صفحه وب را فهرست می کنند. حقیقتی که در این میان باقی می ماند این است که موتورهای جستجو همه یک قسمت را پوشش نمی دهند و این دلیلی است که شما را وا می دارد تا از بیش از یک موتور جستجو استفاده کنید.

بر اساس یک سری تحقیقات Google و Alta Vista  و Fast All The Web بهترین موتورهای جستجو هستند در حالیکه به نظر می رسد Yahoo بهترین دایرکتوری باشد برای Metasearch ما Visimo و Inquich را پیشنهاد می کنیم.


  
اصطلاحات چت

 دوستان عزیز همانطور که مشاهده می کنید در این صفحه تعدادی از اصطلاحات چت آورده شده است و بقیه جدول خالی گذاشته شده است  و خانه های خالی این جدول بوسیله شما پر خواهد شد فقط اصطلاحاتی را که فکر می کنید زیاد به کار می رود یا جالب است برای ما بفرستید

 

thank you TU

talk to you later

K2UL8R
love you like brother LULAB laugh to myself LTM
love you like sister LULAS male or female M or F?
thanks THX no problem NP
bye for now B4N age/sex/location A/S/L?
see you later CUL see you CU
see you later CUL8ER bye for now BFN
end of message EOM thank you MER30
I love you ILU یا ILY I see IC
    later L8R
 

 


  
<      1   2   3   4   5   >>   >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ سلام دوستانی که مایل هستند آمار بازدید کننده های وبلایگ رو بالا ببرن واقعی واقعی که سبب بالا رفتن امتیاز گوگل وبلایگ شما بشه با من تماس بگیره یا راهنمایی بکنم
+ سلام دوستان از مطلب جدید من کسانی که مشتاق از اینترنت درامد داشته باشن خوب هست
+ دوستان مطالب جدیدی گذاشتم پس کجایید
+ با سلام و خسته نباشید اسمس های عاشقانه گذاشتم یه نگاهی بندازید
+ با سلام این یک بازی جدید ایرانی است برای حمایت از این عمل کرد به این ادرس بروید تا بازدیدش خوب بشه و بتونه پابرجا بمونهhttp://www2.khanwars.ir/?recruit=5H1192


+ من یک مطلب مهم نوشتم بیایید بخونید و به همه اطلاع بدید
+ سلام دوستان عزیز آیا میخواهید موبایل کنسول و لوازم دیگر رو مجانی بگیرید به وبلاگم یه سری بزنید مطلب فوق العاده ای نوشتم
+ سلام دوستان عزیز آیا میخواهید موبایل کنسول و لوازم دیگر رو مجانی بگیرید به وبلاگم یه سری بزنید مطلب فوق العاده ای نوشتم
+ با سلام به خدمت دوستان عزیز من مدت طولانی بود که نمی تونستم آنلاین بشم من از شما دوستان میخوام با نظر های طلایی تون منو در این راه یاری کنید.
+ با سلام به خدمت دوستان عزیز من مدت طولانی بود که نمی تونستم آنلاین بشم من از شما دوستان میخوام با نظر های طلایی تون منو در این راه یاری کنید.