روی لینک های زیر کلیک کنید و از سایت های بین نظیر دیدن کنید

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدا خرد را نزد کسى به ودیعت ننهاد ، جز که روزى او را بدان نجات داد . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

نویسندگان وبلاگ -گروهی
()
لینک دلخواه نویسنده

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
مطالب گذشته ، مجموعه اس ام اس های جدید ضدحال و سرکاری و زیبا که پیشنهاد می کنم ، اس ام اس, اس ام اس خنده دار, جوک, اس ام اس سرکاری ، anti dokhtar, sms anti girl, sms ba hal, sms halgiri, sms ضد حال ، funny sms, اس ام اس جوک, اس ام اس خنده دار, اس ام اس زیبا, اس ام ، funny sms, اس ام اس جوک, اس ام اس خنده دار, اس ام اس سر کاری, اس ، sms, اس ام اس, اس ام اس دلتنگی ، اس ام اس برای شب به خیر، اس ام اس برای عشق، اس ام اس جدید زیبا، ، اس ام اس جدید :: عاشقانه ::سرکاری::فلسفی::تولد ، funny sms, j sms, sms, sms bahal, sms ghashang, sms jadid, sms j ، funny sms, jok jadid, joke jadid, sms bahal, sms ghashang, sms k ، funny sms, sms, sms khande dar, sms ziba, اس ام اس, اس ام اس 89, ، اس ام اس, اس ام اس عاشقانه ، برای داشتن یک پوست سالم و شفاف ویتامین های پوست برای داشت ، جوک دوستانه -جوک جدید -اس ام اس جدید ، راههای مقابله با هکرها ، رژیم ، مجموعه اس ام اس های جالب و خنده دار و سرکاری جدید… و اس ام اس, ا ، مجموعه ای از زیباترین و جدید ترین اس ام اس های عاشقانه بهمن ماه ، هک کردن ، :: عاشقانه ::سرکاری::فلسفی::جوک و داستان های خنده دار و طنز عکس ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :59
بازدید دیروز :95
کل بازدید :654077
تعداد کل یاداشته ها :
103/2/16
8:48 ص
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
[]

خبر مایه
بایگانی وبلاگ
 
افزایش بازید وبلاگ[1] کسب درآمد آسان از اینترنت[1] ویندوز[16] داستان جالب و پند آموز[4] اینترنت[30] ویروسها و امنیت[18] مطالب بهداشتی[13] بیوگرافی هنرپیشه ها[5] آموزش عکاسی[14] مطالب متفرقه[26] آموزش آشپزی[10] اس ام اس های عاشقانه سری 1[10] اس ام اس های عاشقانه سری 2[11] اس ام اس های عاشقانه سری 3[11] اس ام اس های عاشقانه سری 4[12] اس ام اس های عاشقانه سری 5[11] اس ام اس های عاشقانه سری 6[11] اس ام اس های عاشقانه سری 7[10] اس ام اس های عاشقانه سری 8[10] اس ام اس های عاشقانه سری 9[13] اس ام اس های عاشقانه سری 10[11] اس ام اس های عاشقانه سری 11[11] اس ام اس های عاشقانه سری 13[14] اس ام اس های عاشقانه سری 14[14] اس ام اس های عاشقانه سری 15[16] اس ام اس های سرکاری سری 1[10] اس ام اس های سرکاری سری 2[10] اس ام اس های سرکاری سری 4[9] اس ام اس های سرکاری سری 5[6] اس ام اس های سرکاری سری 6[9] اس ام اس های سرکاری سری 7[16] اس ام اس های سرکاری سری 8[10] اس ام اس های سرکاری سری 9[17] اس ام اس های سرکاری سری 10[10] اس ام اس های سرکاری سری 11[10] اس ام اس های سرکاری سری 12[14] اس ام اس های سرکاری سری 13[12]
لوگوی دوستان
 

سرعت سایت محبوب خود را چک کنید

آیا زمان زیادی طول می کشد که به سایت مورد علاقه خود دست پیدا کنید؟ احتمالاً مشکل از سروری که آن سایت از آن استفاده می کند می باشد برای اطمینان از از اینکه مشکل از سرور است از تسهیلات PING در ویندوز 98 استفاده کنید. ping  یک برنامه کوچک است که یک سیگنال 32 بیت به سرور وب سایت مذکور می فرستد، ping زمان مورد نیاز برای پاسخ دهی سرور را ثبت می کند برای فعال کردن ping به صورت زیر عمل می کنیم:

روی start>Run کلیک کنید در فیلد خالی تایپ کنید Command و سپس روی ok کلیک کنید در پنجره MS-DOS Prompt تایپ کنید: PING site name برای مثال تایپ کنید

PING www.yahoo.com

در یک لحظه نتیجه ای ظاهر خواهد شد . اگر نتیجه کمتر از 300 میلی ثانیه بود نرمال است در حالیکه اگر نتیجه بیش از 400 میلی ثانیه باشد سرعت کم است.

اگر پیغام Request time ظاهر شد به این معنی است که سرور آن وب سایت در یک ثانیه نتوانسته پاسخ دهد و در این صورت احتمالاً سرور خیلی کند است یا بر اساسی طراحی شده است که به تست ping پاسخ ندهد و یا شما فراموش کرده اید که نام  آدرس سرور را در setting دیالوگ باکس TCP/IP تعیین کنید.


  

  

حساسیت به حروف در موتورهای جستجو

توجه داشته باشید که بعضی از موتورهای جستجو ( search engines ) تا حدودی به حروف بزرگ و کوچک حساس هستند.

اگر شما یک کلمه یا عبارت را با حروف کوچک در جستجوی خود بکار ببرید موتور جستجو نتایج را براساس هر دوی حروف کوچک و بزرگ موجود در کل وب پیدا می کند.

مثلاً اگر شما "apple computer" را تایپ کنید موتور جستجو برای شما صفحاتی را پیدا می کند که در آنها   aple computer و Apple Computer وهمچنین APPLE COMPUTER وجود دارد.

معمولاً موتورهای جستجو به این شکل عمل می کنند مثلاً یک جستجو برای  Bill Gates به شما فقط نتایج بر اساس Bill Gates و نه bill gates .

همانطور که مشاهده می شود این  زمانیکه شما بدنبال یک شحص می گردید می تواند مفید باشد با استفاده از حروف بزرگ در ابتدای کلمات ( capital letters ) در Bill Gates  از پیدا کردن صفحاتی که شامل مثلاً کلمه bill ( به معنی صورتحساب ) و  gates   ( به معنی دروازه و مدخل ) جلوگیری می کنید.

Alta vista  و Northern light  تا حدودی به حروف  بزرگ و کوچک ( case sensitive ) حساس هستند.


  

 

کارهایی که در طراحی وب سایت باید از آن خودداری کنید

آنچه در زیر آمده است یک لیست کوچک از نکاتی است که برای اکثر افرادی که در  حال گشت و گذار در اینترنت هستند رنجش آور و خسته کننده است بنابراین اگر در حال طراحی وب سایت هستید و یا می خواهید وب سایت خود را بهینه سازی کنید حتماً به این نکات توجه نمایید. سعی کنید آنها را رفع کنید:

  • گرافیکهای با حجم خیلی زیاد
  • گرافیکهای با حجم فوقالعاده کم و تعداد بالا
  • تعداد زیادی انیمشن
  • برچسبهای چشمک زن و مانند آن
  • نشانه ها و لینکهایی در سایت که به آنچه وجود ندارد و در حال ساخت است اشاره می کند.
  • انتخاب رنگ نا مناسب
  • اشکالات املایی و دستوری
  • متنهای خیلی کوتاه
  • متنهای خیلی بلند
  • صداهایی که به طور اتوماتیک اجرا می شوند
  • لینکهای شکسته (لینکهایی که به هیچ صفحه عکس یا فایلی ختم نمی شوند. )
  • فضاهای خالی خیلی زیاد بین قسمتهای مختلف
  • فضاهای خالی خیلی کوچک بین قسمتهای مختلف
  • استفاده از اختصارات بی مورد در جمله مثلاً u برای you.
  • فریمهایی که به طور افقی یک تکه از صفحه را اشغال می کنند.
  • یک صفحه طولانی بدون پاراگرافهای لازم
  • تعداد زیادی banner های تبلیغاتی
  • سرعت پایین server یا صفحه طولانی و حجیم

این لیست می تواند ادامه داشته باشد و هر کسی ممکن است عقیده ای داشته باشد بنابراین تجربیات خود شما در گشت گذار اینترنتی بهترین راهنمای برای شماست که تشخیص دهید چه اعمالی در طراحی وب سایت سبب خستگی و رنجش بازدید کنندگان سخن آخر اینکه همیشه سعی کنید بازدید کنندگان سایت خود را راضی نگه دارید تا موفقیت شما تضمین شود


  

متا تگ چیست؟

زمانیکه یک موتور جستجو صفحه شما را پیدا می کند. باید آن را فهرست کند ( آن را به بانک اطلاعاتی قابل جستجوی خود اضافه کند ) البته همراه با اطلاعاتی از سایت شما. اکنون موتورهای جستجوی زیادی از برچسبهای <META> استفاده می کنند. که به شما اجازه می دهد کلمات کلیدی و توصیف صفحه خود را در آن قرار دهید این به شما کنترل بیشتر می دهد تا صفحه شما در طول یک جستجو چگونه نمایش داده شود و اغلب باعث ترافیک بیشتر به سایت شما می شود.

بر چسبهای <META> برای چند هدف مختلف می توانند مورد استفاده قرار گیرند معمولاً شما باید برچسبهای <META> را در برچسبهای <HEAD> در شروع صفجه خود قرار دهید. برای بهبود بخشیدن به نتایج موتور جستجو ما از دو  نشان مخصوص استفاده می کنیم که در زیر مشاهده می کنید.

<meta name="deion" content="توضیحات مربوط به صفحه در اینجا قرار می گیرند">

<meta name="keywords" content="کلمات کلیدی در اینجا قرار می گیرند">

زمانیکه یک کاربرد در حال جستجو با موتور جستجویی که از برچسبهای متا و کلمات کلیدی پشتیبانی می کند می باشد اگر از کلمات کلیدی یا برچسبهای متای موجود در سایت شما به عنوان عبارات مورد جستجو استفاده کند ممکن است سایت شما با آن تیتر در لیست ظاهر شود و در زیر این تیتر مقداری یا تمام کلماتی که شما در توصیف صفحه خود در برچسبهای متا قرار داده اید قرار گیرد بهتر است که توصیف صفحه دارای بیش از 200 کاراکتر (حروف و ..) نباشد. همچنین کلمات کلیدی در نتایج جستجو دیده نمی شوند و بهتر است آنها را زیر 1000 کاراکتر نگه دارید زیرا اگر بیش از این باشد موتور جستجو اضافه آن را نادیده می گیرد یا شما را از فهرست حذف می کند ( برای جدا کردن کلمات کلیدی احتیاجی به ویرگول نیست) مثالی از موقعیت یک برچسب متای واقعی:

<html>

<head>
<title>Little Joe"s Sound Page</title>
<meta name="deion" content="Joe"s Collection of Cool Sound files for you to use in your home page!">
<meta name="keywords" content="music sounds midi wav joe collection">
</head>

<body>
Page Goes Here
</body>

</html>
 

برچسبهای متا در صفحه وب قابل دیدن نیستند مگر اینکه خود کاربر بخواهد آنها را ببیند


87/2/4::: 7:10 ع
نظر()
  
تصاویر گرافیکی در قالبهای زیر ظاهر می شوند : (Bitmap (BMP قالب TIFF (Tagged Image File Format) (Gif) Graphic Interchange Format , (WMF) Windows Meta File (JPEG) Joint Photo Graphic Express Group فقط قالبهای Gif و JPG بطور معمول و ذاتی با مرورگرها حمایت می شوند و فورمتهای دیگر با کمک Plug in مشاهده می شوند . حمایت ذاتی به این معنا است که مرورگر نیازی به نرم افزار خاص برای نمایش عکس ندارد . هنگام ایجاد یک تصویر وب یک طراح باید یکی از فایلهای jpg یا gif را بر مبنای نوع عکسی که در فرمت دارد انتخاب کند .

Image File Format

? Graphic Interchange Format- Gif

Gif یک قالب فایل مستقل است که محدود به نمایش ??? رنگ می باشد که بطور طبیعی بوسیله Compuserver برای سرویسهای روی خط انتشار داده شده است . Gif برای اکثر طراحان حرفه ای وب قالب خوبی می باشد زیرا سایز آنها کوچک هستند.

بهم تابیدگی فایلهایGif بی نظیر است و بهتر است که برای فایلهای بزرگ از این نوع قالب استفاده شود . Gif به عنوان یک قالب کم ضرر در نظر گرفته می شود به این معنی که تصویر فشرده می شود در حالی که هیچ اطلاعاتی از دست نمی رود . در نتیجه یک فایل Gif نمی تواند به اندازه یک فایل Jpg فشرده شود و نیز طراح نمی تواند میزان فشردگی را محاسبه کند .

? Animated -Gif

در سال ???? ورژنی از نرم افزار مربوط به فایلهای Gif این امکان راداد که رشته توالی از عکسها ذخیره شده یک فایل متحرک نمایش دهد. فایلهای Gif می توانند انیمیشن های کامل و افکتهای ویدئوئی بدون نیاز به Plugins را ایجاد کنند .

فایلهای Gif ممکن است شامل یک عکس ساکن باشد ، توابع متحرک Gif مانند کارتون و ...

فایلهای Gif ممکن است شامل فرمهای متوالی است که تقریباً از Cach مرورگر بارگذاری میشوند و بطور نا محدود تکرار میشوند و یا حلقه مجبور به حرکت تقلیدی میشود. یکی از اختیارات Gif های متحرک این است که آنها در درجه بالای تصاویر متحرک قرار دارند آنها وابسته به Client - Pull و Server – Pushنیستند. هم Client – Pull و هم Server Push نیاز به فایلی دارند که بتوانند بطوری در پی در پی با تعداد زیادی تغییرات بین کامپیوتر کاربر و کامپیوتر سرور بارگذاری شود .

? ( Server Push _Client Pull )

( Server Push _ Pull ) ترکیبی از فنون سرویس دهنده / سرویس گیرنده وب که بصورت انفرادی شامل فشردن سرویس دهنده یا کشیدن سرویس گیرنده است. در فشردن سرویس دهنده ، داده ها را در سرویس گیرنده بار گذاری میکند . اما ارتباط داده ای همچنان باز میماند . این ترکیب به سرویس دهنده امکان میدهد که در صورت که در صورت لزوم انتقال داده ها را به مرورگر ادامه دهد . در کشیدن سرویس گیرنده ، سرویس دهنده داده ها را برای سرویس گیرنده بار گذاری میکند. اما ارتباط داده ای باز باقی نمیماند. سرویس دهنده رهنمود HTML را برای مرورگر ارسال میکند و به آن اعلام میکند که این ارتباط را پس از یک فاصله زمانی مجدداً باز کند. تا داده های بیشتری را دریافت کرده یا احتمالاً URL جدیدی را باز کند.

? Gif شفاف

امتیازی که فایلهای Gif نسبت به تصاویر JPG دارند این است که طراح می تواند یک رنگ از تصاویر Gif طراحی کند که شفاف باشد و این ویژگی باعث رفع محدودیت ها در اشکالی مثل مربع یا مثلث می شود . برای مثال یک طراح می تواند یک Logo دایره ای با یک زمینه رنگ شفاف ایجاد کند . بنابراین عکس با اطلاعات شفاف و بصورت دایره ظاهر می شود .

تمرین ?-? ایجاد سایت عکسهای متحرک :

در این تمرین شما از یک سرویس دهنده بر روی اینترنت برای ایجاد یک تصویر متنی و متن متحرک استفاده می کنید .

?) وارد سایت http://www.mediabuilder.com شوید .

?) اتصال ?D Text Maker را که در طرف چپ صفحه قرار دارد انتخاب کنید.

?) در مرحله اول فونتی دلخواه را برای متن خود انتخاب کنید .

?) در مرحله ? رنگی برای فونت خود در نظر بگیرید .

?) می توانید ابعاد متن خود را تنظیم کنید .

?) در اینجا شما می توانید افکت های رنگی نیز برای متن خود اعمال کنید .

?) در میدان متنی ، متن مورد نظر خود را وارد کنید . می توانید برای مثال متن My ?D Text را وارد کنید و سپس روی Make ?D Text کلیک کنید صفحه دیگر با فایل گرافیکی کامل شده بارگذاری می شود . شما می توانید تغییرات دیگری را نیز وارد کنید و همچنین می توانید فایل خود را با ابزار دیگری بنام Gif Works ویرایش کنید و آنرا بر روی هارد محلی خود ذخیره کنید .

?) به صفحه خانگی www.mediabuilder.com بازگردید و این بار ابزار Animated Banner Maker را انتخاب کنید .

?) دستورالعمل استفاده از این ابزار را بخوانید .

??) برای این تمرین سبک Around the world را انتخاب کنید .

??) اگر نیاز باشد با اسکرول به پائین بروید و وارد اولین میدان متنی شوید .

??) بر روی دگمه Make Banner کلیک کنید Banner در صفحه ای جدید ظاهر می شود .

??) مراحل ذخیره فایل را به هارد بخوانید .

? Joint Photographic Experts Groop -JPEG :

عکسها در قالب JPEG از رنگهای بیشتری نسبت به فایلهای Gif برخوردار هستند . اما معمولا به زمان بارگذاری بیشتری نیز نیاز دارند .

فایلهای JPG شامل اطلاعات ?? بیت رنگی ( ??.? میلیون رنگ ) می باشند و به خوبی در تصاویر یکپارچه گرافیکی و عکسبرداری ها ظاهر می شوند . باید به خاطر آورید که خیلی از کاربران فقط توانایی نمایش ? بیت رنگ را برای خود دارند و در نتیجه در نمایش عکس برای آنها به مقدار قابل ملاحظه ای افزایش نور ایجاد می شود . ( پدیده ای که قبلاً راجع به آن بحث شد)

فایلهای JPG به طور اتوماتیک فشرده می شوند و در هنگام ورود به صفحات وب از حالت فشردگی خارج می شوند . اثرات فشرده سازی متفاوت هستند . فشردگی بیشتر تنزل درجه بیشتری در عکس نهایی دارد . JPG را به عنوان یک فایل زیان آور و پر اتلاف در نظر می گیرند . به این معنی که فشردگی عکس را افزایش می دهد . رنگها با قطره چکان از جعبه رنگ عکس برداشته می شود و نتیجه آن تنزل در کیفیت عکس است . برای مثال یک فایل ??? kb می تواند ?? kb فشرده شود و به هر جهت این فشردگی کیفیت عکس را کم می کند . یکی از مضرات استفاده از این قالب این است که طراح کنترلی بر چگونگی تبدیل ?? bit به ??? رنگ استفاده شده با صفحه نمایش کاربر را ندارد .

همچنین تفاوت بارزی در نحوه نمایش این قالب در ? مرورگر IE و NetScape وجود دارد بعلاوه نحوه نمایش در PC ها نیز متفاوت تر از مکینتاش می باشد . طراح باید قبل از آنکه صفحه خود را به اتمام رسانید بداند که کدام قالب منظور وی را بهتر تامین میکند و کار خود را در دو مرورگر با سیستم عامل های مختلف آزمایش کند .

? JPEG????:

قالب جدید JPEG به منظور توسعه ویژگی های فشردگی فایلهای JPEG استاندارد می باشد همانطور که قبلا بحث شد قالب اخیر JPEG که اطلاعاتی راجع به تصویری که فشرده شده است در بردار سودمند نسیت و این قضیه در نتیجه روزنه هایی را در تصویر ایجاد می کند و باعث ایجاد تصویر خالدار می گردد . در JPEG ???? فشرده سازی در اثر یک تکنولوژی مواج بوجود می آید که اطلاعات را به گونه ای متفاوت ذخیره می کند که تعداد زیادی از تکه هایی که در تصاویر فشرده شدهای که از طریق JPEG بوجود آمدند را از بین می برد .

? Portable Network Graphics -PNG:

قالب PNG به عنوان یک قالب جدید برای گرافیکهای وب ظاهر شده است . برای تصاویر وب PNG بهترین ترکیب از ویژگیهای JPG و GIF را تحت یک قالب واحد دارا می باشد . فایلهای PNG زیادتر هستند و همچمین از شفافیت فایلهای GIF و از عمق رنگی JPGحمایت می کنند . فشردگی در فایلهای PNG با استفاده از فیلترهای فشردگی که تا عمق ?? bit حمایت می شوند توسعه پیدا کرده است . حمایت مرورگرها از قالب PNG هنوز معمول نشده است . Netscape ?.? و IE? با درجات مختلفی از PNG حمایت می کنند . به هر جهت کمیته www در ???? فرمت PNG را پیشنهاد داد ولی فرمت استاندارد شده نیست .

? تصاویر برداری مقیاس پذیر SVG

قالب تصاویر برداری مقیاس پذیر (SVG) در فاز نقشه های کاری W?C می باشد . SVG در XML در تشریح اشکال اصلی کاربرد دارد . مشابه بردارهای گرافیکی دیگر SVG هنگامی که با هنرهای خطی و اشکال کار می کند بهینه می شود .

استاد آن‌لاین

منبع : آفتاب


  
<      1   2   3   4   5   >>   >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ سلام دوستانی که مایل هستند آمار بازدید کننده های وبلایگ رو بالا ببرن واقعی واقعی که سبب بالا رفتن امتیاز گوگل وبلایگ شما بشه با من تماس بگیره یا راهنمایی بکنم
+ سلام دوستان از مطلب جدید من کسانی که مشتاق از اینترنت درامد داشته باشن خوب هست
+ دوستان مطالب جدیدی گذاشتم پس کجایید
+ با سلام و خسته نباشید اسمس های عاشقانه گذاشتم یه نگاهی بندازید
+ با سلام این یک بازی جدید ایرانی است برای حمایت از این عمل کرد به این ادرس بروید تا بازدیدش خوب بشه و بتونه پابرجا بمونهhttp://www2.khanwars.ir/?recruit=5H1192


+ من یک مطلب مهم نوشتم بیایید بخونید و به همه اطلاع بدید
+ سلام دوستان عزیز آیا میخواهید موبایل کنسول و لوازم دیگر رو مجانی بگیرید به وبلاگم یه سری بزنید مطلب فوق العاده ای نوشتم
+ سلام دوستان عزیز آیا میخواهید موبایل کنسول و لوازم دیگر رو مجانی بگیرید به وبلاگم یه سری بزنید مطلب فوق العاده ای نوشتم
+ با سلام به خدمت دوستان عزیز من مدت طولانی بود که نمی تونستم آنلاین بشم من از شما دوستان میخوام با نظر های طلایی تون منو در این راه یاری کنید.
+ با سلام به خدمت دوستان عزیز من مدت طولانی بود که نمی تونستم آنلاین بشم من از شما دوستان میخوام با نظر های طلایی تون منو در این راه یاری کنید.