روی لینک های زیر کلیک کنید و از سایت های بین نظیر دیدن کنید

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پرخوری، حجاب تیز فهمی است [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

نویسندگان وبلاگ -گروهی
()
لینک دلخواه نویسنده

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
مطالب گذشته ، مجموعه اس ام اس های جدید ضدحال و سرکاری و زیبا که پیشنهاد می کنم ، اس ام اس, اس ام اس خنده دار, جوک, اس ام اس سرکاری ، anti dokhtar, sms anti girl, sms ba hal, sms halgiri, sms ضد حال ، funny sms, اس ام اس جوک, اس ام اس خنده دار, اس ام اس زیبا, اس ام ، funny sms, اس ام اس جوک, اس ام اس خنده دار, اس ام اس سر کاری, اس ، sms, اس ام اس, اس ام اس دلتنگی ، اس ام اس برای شب به خیر، اس ام اس برای عشق، اس ام اس جدید زیبا، ، اس ام اس جدید :: عاشقانه ::سرکاری::فلسفی::تولد ، funny sms, j sms, sms, sms bahal, sms ghashang, sms jadid, sms j ، funny sms, jok jadid, joke jadid, sms bahal, sms ghashang, sms k ، funny sms, sms, sms khande dar, sms ziba, اس ام اس, اس ام اس 89, ، اس ام اس, اس ام اس عاشقانه ، برای داشتن یک پوست سالم و شفاف ویتامین های پوست برای داشت ، جوک دوستانه -جوک جدید -اس ام اس جدید ، راههای مقابله با هکرها ، رژیم ، مجموعه اس ام اس های جالب و خنده دار و سرکاری جدید… و اس ام اس, ا ، مجموعه ای از زیباترین و جدید ترین اس ام اس های عاشقانه بهمن ماه ، هک کردن ، :: عاشقانه ::سرکاری::فلسفی::جوک و داستان های خنده دار و طنز عکس ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :29
بازدید دیروز :114
کل بازدید :654161
تعداد کل یاداشته ها :
103/2/17
10:24 ص
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
[]

خبر مایه
بایگانی وبلاگ
 
افزایش بازید وبلاگ[1] کسب درآمد آسان از اینترنت[1] ویندوز[16] داستان جالب و پند آموز[4] اینترنت[30] ویروسها و امنیت[18] مطالب بهداشتی[13] بیوگرافی هنرپیشه ها[5] آموزش عکاسی[14] مطالب متفرقه[26] آموزش آشپزی[10] اس ام اس های عاشقانه سری 1[10] اس ام اس های عاشقانه سری 2[11] اس ام اس های عاشقانه سری 3[11] اس ام اس های عاشقانه سری 4[12] اس ام اس های عاشقانه سری 5[11] اس ام اس های عاشقانه سری 6[11] اس ام اس های عاشقانه سری 7[10] اس ام اس های عاشقانه سری 8[10] اس ام اس های عاشقانه سری 9[13] اس ام اس های عاشقانه سری 10[11] اس ام اس های عاشقانه سری 11[11] اس ام اس های عاشقانه سری 13[14] اس ام اس های عاشقانه سری 14[14] اس ام اس های عاشقانه سری 15[16] اس ام اس های سرکاری سری 1[10] اس ام اس های سرکاری سری 2[10] اس ام اس های سرکاری سری 4[9] اس ام اس های سرکاری سری 5[6] اس ام اس های سرکاری سری 6[9] اس ام اس های سرکاری سری 7[16] اس ام اس های سرکاری سری 8[10] اس ام اس های سرکاری سری 9[17] اس ام اس های سرکاری سری 10[10] اس ام اس های سرکاری سری 11[10] اس ام اس های سرکاری سری 12[14] اس ام اس های سرکاری سری 13[12]
لوگوی دوستان
 

فولوکس واگن بیتل سمبلی از زندگی مدرن بعد از جنگ جهانی دوم بود که تا چند سال پیش هنوز در مکزیک تولید می شد.

این فولوکس با سابقه تولید بیش از 50 سال یکی از اتومبیلهای با سابقه تولید بالا در تاریخ است. این ماشین با صدای منحصر به فرد و موتور چهار سیلندری که با هوا خنک می شد و طراحی کره ای شکل آن برای همه شناخته شده بود. تا اینکه کمپانی فولوکس واگن تصمیم به ساختن دوباره این اسطوره کرد.

فولوکس بیتل جدید

50 سال بعد از معرفی اولین فولوکس واگن بیتل مدل جدید این اتومبیل متولد شد. اما این اتومبیل تفاوتهایی با مدل قدیمی داشت. موتور آن عقب اتومبیل نبود، قیمت آن خیلی ارزان نبود و آن صدای منحصر به فرد را نداشت. موتورهای مختلف بنزینی و دیزل برای این اتومبیل قابل سفارش است. اما در طراحی متفاوت آن از برادر بزرگتر خود چیزهایی به ارث برده بود. اما حقیقت این است که طرفداران فولوکس بیتل چیزی بیش از این می خواستند.

فولوکس بیتل با قدرت جت

اما کمپانی های تیونینگ بی کار ننشستند. و هر چیزی که برای موتور داخلی و خارجی آن! تصور کنید در نظر گرفته اند. و عملاً  می توانید فولوکس بیتل مورد علاقه خود را سفارش دهید.

تصور کنید چه اتفاقی می افتد که یک متخصص با مدرک دانشگاهی PHD  از استنفورد بخواهد روی این اتومبیل بهینه سازیهایی انجام دهد؟ و اینجاست که انقلابی در دنیای تیونینگ رخ می دهد. فولوکس واگن بیتل با موتور جت پا به میدان می گذارد.

بر روی این اتومبیل سه در موتور جت یک هلی کوپتر کار گذاشته شده است بدون آنکه موتور اصلی آن را برداشته باشند.

شرکت تیونینگ اذعان می کند که هدف آنها طراحی اتومبیلی بوده است که در عین حال که از موتور جت استفاده می کند بتواند در خیابانها و جاده هم رفت و آمد کند. صندلی های عقب خودرو برداشته شده و موتور جت ساخت جنرال الکتریک به جای آن نصب شده است. این موتور برای قرار گرفتن در پشت خورو بسیار بزرگ است بنابراین 150 سانتی متر به طول آن اضافه شده و یک سوراخ در پشت آن ایجاد شده است. البته باید 2 تا 3 متر هم برای طول شعله در پشت خودرو در نظر گرفت.

موتور جت را نمی توانید هر وقت دلتان خواست روشن کنید. فقط زمانیکه در حال حرکت هستید می توانید آن را روشن کنید، علت این است که موتور جت آن به قدری قدرت دارد که اگر در زمان توقف اتومبیل آنرا روشن کنید می تواند از پنجره جلوی خودرو به بیرون پرتاب شود.

کمپانی تیونینگ نتوانسته است حداکثر سرعت اتومبیل را بیازماید چون فولوکس مذکور را در باندی که طول کافی نداشته است آزمایش کرده و به سرعت نهایی نرسیده است.

فولوکس بیتلی که جواز رانندگی در خیابانها را کسب کرده است از قدرت موتور جت آن کاسته شده تا در ترافیک روزمره قابل استفاده باشد.

این فولوکس یک اتومبیل فوق العاده و غیر معمول است که افراد زیادی می خواهند آنرا امتحان کنند.


  

برای اتصال به اینترنت از روش های متفاوتی استفاده می گردد. استفاده از مودم معمولی ، مودم کابلی ، شبکه محلی و یا خطوط DSL)Digital Subscriber Line)، نمونه هائی از روش های موجود برای اتصال به اینترنت می باشند. DSL ، یک اتصال با سرعت بالا را با استفاده از کابل های معمولی تلفن برای کاربران اینترنت                                              

ادامه مطلب...

  

اینترنت می تواند مکانی گسترده برای کودکان باشد تا بیاموزند، سرگرم شوند، با دوستان مدرسه ای گپ بزنند، و با آسودگی خیال به مکاشفه بپردازند. اما درست همانند دنیای واقعی، وب هم می تواند برای کودکان خطرناک باشد. قبل از اینکه به کودکانتان اجازه دهید که بدون نظارت شما به اینترنت متصل شوند                                                    

 

ادامه مطلب...

  

سیم‌کارت‌های دایمی دولتی با پیش شماره‌ی ۰۹۱۲ همان سیم‌کارت‌های قدیمی هستند که سال‌ها بدون رقیب ازسوی شرکت ارتباطات سیار واگذار می‌شدند.

سیم‌کارت بهتر ؟ از زمان ورود تلفن همراه به کشور تاکنون، قیمت گزاف سیم‌کارت در بازار آزاد شکسته شده و علاوه بر افزایش ارایه دولتی، این کالا به نوعی از انحصار دولت خارج شد و انواع سیم‌کارت اعم از دایمی و اعتباری به متقاضیان عرضه می‌شود؛ اما این تنوع و تکثر سیم‌کارت سبب شده متقاضیان در بازار چندین گزینه برای انتخاب داشته باشند که هر یک دارای ویژگی‌های خاص و متفاوت از دیگری است و داشتن اطلاعات دقیق و در عین حال جدید می‌تواند به انتخاب صحیح منجر شود.

در حال حاضر پنج نوع سیم‌کارت ازسوی سه شرکت ارتباطات سیار، ایرانسل و تالیا که درواقع رقیب تجاری یکدیگر به شمار می‌روند، در بازار موجود است.

سیم‌کارت‌های دایمی دولتی با پیش شماره‌ی ۰۹۱۲ همان سیم‌کارت‌های قدیمی هستند که سال‌ها بدون رقیب ازسوی شرکت ارتباطات سیار واگذار می‌شدند.

در حال حاضر این سیم‌کارت‌ها با کد‌های یک تا هشت عرضه می‌شوند، اما کدهای قدیمی با توجه به اقبالی که متقاضیان از آن‌ها دارند، گران‌تر از کدهای جدید در بازار خرید و فروش می‌شوند؛ اما قیمت ثبت‌نام سیم‌کارت‌های دولتی فعلا ۲۸۸ هزار تومان است که گویا از تیرماه ثبت‌نام مجدد برای آن انجام خواهد شد. نرخ مکالمات شهری با این سیم‌کارت‌ها دقیقه‌ای ۴۴۷ ریال و بین شهری، دقیقه‌ای ۷۶۰ ریال برای مشترک منظور می‌شود.

اپراتور اول تلفن همراه در آخرین ثبت‌نام خود در بهمن ماه ۸۵ به ثبت‌نام نوع دیگر از سیم‌کارت‌ موسوم به سیم‌کارت‌ اعتباری دولتی اقدام کرد که در حدود دو میلیون متقاضی از آن استقبال کردند و واگذاری آن‌ها‌ از اردیبهشت‌ماه جاری آغاز شده است، اما تاکنون متقاضیان محدودی برای دریافت سیم‌کارت‌های خود با مراجعه به دفاتر پستی و خدمات ارتباطی اقدام کرده‌اند. قیمت سیم‌کارت اعتباری دولتی ۳۴ هزار تومان است که ۱۰هزار تومان هزینه‌ی شارژ اولیه‌ی آن است.

همچنین ۱۰۰۰ تومان آن هنگام ثبت‌نام پرداخت شده و مابقی وجه نیز در هنگام تحویل سیم‌کارت باید پرداخت شود؛ این سیم‌کارت‌ها در تهران با پیش شماره‌ی ۰۹۱۹ عرضه می‌شوند و در استان‌های دیگر متناسب با پیش شماره‌ی تلفن همراه آن استان است و کارت شارژ آن نیز در دو نوع ۱۰ و ۲۰ هزار تومانی عرضه شده و در دفاتر خدمات ارتباطی موجود است.

این سیم‌کارت‌ها محدویت زمانی دارد؛ به طور مثال کارت شارژ‌های ۲۰ هزار تومانی برای پنج ماه دوطرفه است و اگر مشترک برای شارژ مجدد اقدام نکند، برای دو ماه یک‌طرفه و تا یک سال نیز شماره آن حفظ می‌شود.

نرخ مکالمات این سیم‌کارت‌ها هم در حا‌ل حاضر دقیقه‌ای ۶۷۰ ریال است که پیشنهاد کاهش تعرفه مکالمات آن نیز ارایه شده که طبق اعلام، به‌زودی مورد تصویب سازمان تنظیم‌ مقررات قرار می‌گیرد.

شبکه‌ی سیم‌کارت اعتباری دولتی همان شبکه‌ی سیم‌کارت‌های دایمی است و تمام امتیازات آن‌ را نیز داشته و در کل کشور آنتن‌دهی دارد.

اما سیم‌کارت اعتباری تالیا، از سوی مجتمع صنعتی رفسنجان در کشور عرضه شد که به گفته‌ی مسوولان آن ۲۵ مرکز استان را تحت پوشش قرار داده و در حال حاضر در حدود یک میلیون مشترک دارد و با پیش شماره ۰۹۳۲ عرضه می‌شود.

تالیا به تازگی محدویت زمانی سیم‌کارت‌های خود را برداشته است و کارت‌ شارژهای آن نیز در دو نوع ۱۰ و ۲۰ هزار تومانی عرضه می‌شود. قیمت آن هم ۴۵ هزار تومان است که ۲۰ هزار تومان آن هزینه شارژ اولیه آن بوده و نرخ مکالمات آن نیز برای هر دقیقه ۶۷۰ ریال در نظر گرفته شده است.

اپراتور دوم تلفن همراه یا ایرانسل نیز در کم‌تر از یک‌سال پیش در ایران شروع به فعالیت کرد؛ این اپراتور هر دو نوع سیم‌کارت دایمی و اعتباری را نیز عرضه می‌کند و سیم‌کارت‌هایش در بیش از ۹۰ شهر آنتن‌دهی دارد.

قیمت سیم‌کارت‌های دایمی ایرانسل ۱۵۰هزار تومان بوده و با پیش شماره‌ی ۰۹۳۵ است و نرخ مکالمات آن در طرح دقیقه‌یی، ۴۹۹ ریال و در طرح ثانیه‌یی برای هر ثانیه ۳۲/۸ ریال در نظر گرفته شده است که این مبلغ معادل ‌۴۹۹ ریال به‌ازای هر دقیقه با مبنای محاسبه ثانیه‌یی است.

قیمت سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل ۲۹ هزار تومان بوده که پنج هزار تومان آن هزینه کارت شارژ است و نرخ مکالمات آن نیز در طرح دقیقه‌یی، ۶۲۰ ریال و در طرح ثانیه‌یی تعرفه‌ی مکالمه‌ی هر ثانیه در سیم‌کارت‌های اعتباری نیز با ‌۲۷ درصد کاهش از ‌۲/۱۴ ریال به ‌۱۰/۳۳ ریال در داخل شبکه‌ی ایرانسل تغییر یافته است؛ این مبلغ معادل ‌۶۲۰ ریال به‌ازای هر دقیقه با مبنای محاسبه ثانیه‌یی است.

اما هزینه‌ی پیام کوتاه سیم‌کارت تلفن همراه دایمی اپراتور اول ۱۴۰ ریال و هزینه‌ی SMS سیم‌کارت‌های اعتباری تالیا، اعتباری دولتی و هر دو نوع سیم‌کارت اپراتور دوم تلفن همراه ۱۶۰ ریال است.

کارت‌های شارژ سیم‌کارت‌های اعتباری یکی از نقاط مشترک اپراتورهاست؛ تالیا برای مشترکان خود سه نوع کارت شارژ در نظر گرفته که اعتبار آن‌ها میان ۳۰ تا ۷۰ روز است. قیمت این کارت که در سه رنگ قرمز، آبی و زرد در ایستگاه‌های تالیا ارایه می‌شود، به‌ترتیب ۱۰۰ هزار ریال، ۲۰۰ هزار ریال و ۴۰۰ هزار ریال است که به قیمت با احتساب مالیات و عوارض شش درصدی ۱۰۶ هزار ریال، ۲۱۲ هزار ریال و ۴۲۴ هزار ریال به متقاضیان عرضه می‌شود. اعتبار استفاده از کارت شارژ‌های قرمز ۳۰ روز، آبی ۷۰ روز و زرد ۱۵۰ روز است.

اما ایرانسل نیز دو نوع کارت شارژ برای متقاضیان خود در نظر گرفته است که از نظر میزان اعتبار و مدت‌زمان استفاده با یکدیگر متفاوتند.

بر اساس این گزارش، کارت شارژ‌های ایرانسل ۱۰ هزار تومانی و ۲۰ هزار تومانی و پنج هزار تومانی هستند که نوع اول با کسر ۵۶۶ تومان مالیات ۹ هزار و ۴۳۳ تومان مکالمه را برای ۳۰ روز و نوع دوم با کسر هزار و ۱۳۲ تومان مالیات ۱۸ هزار و ۸۶۸ تومان اعتبار ریالی را برای ۷۵ روز فراهم می‌کند.

موضوع صورتحساب مکالمات مشترکان یکی از مواردی که میان سه شبکه ارتباطات سیار موجود متفاوت است.

در سیم‌کارت‌های دایمی دولتی و ایرانسل امکان صدور صورتحساب و ریزمکالمات برای مشترک در نظر گرفته شده است.

صورتحساب سیم‌کارت‌های دولتی هر دو ماه یک بار به‌صورت پستی به درب منازل مشترکان ارسال می‌شود و دریافت ریزمکالمات آن‌ها نیز با پرداخت مبلغ ۲۱۲۰ ریال توسط دفاتر خدمات ارتباطی امکان‌پذیر است. در حالی که صورتحساب سیم‌کارت‌های اپراتور دوم هر ماه به‌صورت پستی یا الکترونیکی ارسال می‌شود و دریافت ریزمکالمات مشترک با پرداخت ماهانه ۱۰ هزار ریال امکان‌پذیر است، با این تفاوت که ریزمکالمات کاربر همراه با شماره‌های گرفته شده و مدت‌زمان مکالمه برای وی همراه با صورتحساب ارسال می‌شود.

ظاهرا فعال‌سازی سرویس صدور ریزمکالمات برای مشترک ایرانسل هزینه‌بر است و مبلغی حدود ۱۰ هزار ریال را شامل می‌شود. مهلت پرداخت صورتحساب ایرانسل به‌طور تقریبی ۲۰ روز پیش‌بینی شده است که به‌نسبت طولانی‌تر از اپراتور اول است.

مبلغ آبونمان هر دوره سیم‌کارت اپراتور اول ۱۲۶۰۰ ریال و اپراتور دوم ۷۵۰۰ ریال است و دوره سیم‌کارت دولتی دو ماهه و سیم‌کارت ایرانسل یک ‌ماهه محسوب می‌شود.

سازمان خبری اقتصاد ایران


86/4/4::: 7:0 ع
نظر()
  

 مدیریت و بازاریابی در گفت و گو با دکتر علی مختاری عضو هیأت علمی دانشگاه علمی کاربردی.

بازار یابی و مدیریت آن از جمله مباحثی است که در صنعت و تجارت به معنای معاصر آن اهمیت روزافزونی یافته است. راز جهش برخی کشورها، مانند چین یا لااقل بخش مهمی از آن مدیون شیوه ها و یا بهتر بگوییم تردستی هایی در زمینه بازاریابی است. کشور ما نیز در دو جهت در حال تحول یافتن است. یکی از جهت حضور جدی در بازارهای بین المللی و دیگر روبه رو شدن با تحولات در مفهوم تجارت دربازار داخلی. یکی از مباحثی که در نتیجه این دو مورد به پرسش کشیده می شود، بازاریابی و مدیریت آن است. در این باره به سراغ علی مختاری رفتیم که در پی می خوانید:

● مدیریت فن است یاهنری ذاتی ؟

عموماً مدیریت را به سه دسته تقسیم می کنند. عده ای فکر می کنند مدیریت فن است. دسته ای آن را هنر می خوانند وعده ای دیگر آن را علم می دانند. برخی از مدیران بر این عقیده اند که مدیر شدن نیاز به اطلاعات خاصی ندارد. مدیریت یک نوع هنر است و ما همچون گذشتگان این هنر را داریم و یا کمی عملیاتی تر می کنند و می گویند مدیریت یک نوع فن است. اما امروزه ما مدیریت علمی هم داریم یعنی افراد اطلاعاتی را در قالب های درسی می آموزند تا بتوانند مدیر شوند. بهترین نوع، تلفیق این سه نگاه است.

یعنی فن بودن مدیریت مانند حسابداری، باید عملیاتی و کاربردی شود و از نظر علمی فرد واحدهای درسی را بگذراند و اطلاعات لازم را کسب کند و هنرش هم مربوط به ویژگی های ذاتی فرد می شود.

برخی در سازمان یا پست خود رهبران خوبی هستند و می توانند افراد را در یک جا حفظ کنند، اما مدیر نیستند. چون مدیر خوب کسی است که افزون بر توانایی های ذاتی بتواند هنر مدیریت را هم اکتسابی کسب کند و با اصل مدیریت و کتاب های مدیریتی جدید وعلوم مربوطه آشناباشد. ما یک مشکل اساسی در کشورمان داریم. آنهایی که مدیریت می دانند مدیر نیستند و آنهایی که مدیر هستند مدیریت نمی دانند یا کسی که مدیریت می داند و رهبر نیست و یا کسی که رهبر است و مدیریت نمی داند تلفیق این دو می تواند هنرمند خوبی باشد. اما در واقع منشأ بی توجهی به طرح های تئوریک خلط دو مفهوم رهبر گروه با مدیر گروه است.

● چرا در رشته بازاریابی و مدیریت اغلب با کتاب سازی روبه رو هستیم؟

چون متأسفانه در این رشته ها هنوز نتوانسته ایم حد و مرز خاصی مشخص کنیم. به نظر بنده در این زمینه هنر نویسنده این است که یک موضوع را در نظر بگیرد و آن را از جنبه های مختلف بررسی کند اما برخی از همکاران ما به یک موضوع بارها تنها از یک جنبه خاص می نگرند. مثلاً در موضوع پخش محصول به جای این که از جهات مختلف، همچون نقش فرهنگ مردم در فروش محصول، نقش دارایی مردم در فروش محصول، نقش کیفیت محصول برفروش آن و غیره را بررسی کنند فقط از یک جنبه «نقش اقتصاد مردم در فروش محصول» به آن نگاه کرده اند. مشکل اینجاست که ما در مدیریت دانش سازی نکرده ایم و تنها یک رشته خاص را گسترش داده ایم. به عبارت دیگر به جای این که وارد دریایی با عمق زیاد شویم اقیانوسی ساخته ایم با عمق بسیار کم.

● مهمترین خلأیی که در مدیریت ما وجود دارد و به آن توجه نمی شود چیست؟

متأسفانه هنوز در کشور ما نگاه به عوامل انسانی نگاهی است که آنها را نیروی انسانی می خواند و آن را زوال پذیر می داند بنابراین از کلمه منابع انسانی استفاده نمی کنند.

بتازگی ایده ای به کار می بندند که می گویند مسأله اصلی سرمایه انسانی است. بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا می گویند سرمایه ما نیروی انسانی ماست؛ اگر همه امکانات را از ما بگیرید ما با همین سرمایه انسانی چند سال دیگر دوباره همین شرکت را بر پا می کنیم. اما در کشورهای در حال توسعه سرمایه را مواد اولیه، ماشین آلات و پول می دانند. البته بتازگی در کشور ما نیز شرکت هایی پیدا می شوند که نگاهشان نسبت به نیروی انسانی پر رنگ تر شده است.

● چرا وضع دانشی به نام مدیریت تا این حد بحرانی و باری به هر جهت است؟

این مربوط می شود به ماهیت مدیریت از یک سو و ماهیت جامعه های در حال توسعه از سوی دیگر. مدیریت، دانش سیالی است و همچنین در کشورهایی نظیر ما غالب متخصصان خود را مجاز می دانند در آن دخالت کنند، از سال ۱۳۱۰ نظام اداری در ایران شکل گرفت. یعنی ۷۶ سال است که مدیریت در کشور ما دارای مرجع و پناهگاهی به نام سازمان مدیریت و برنامه ریزی شده. نهادی که می تواند اطلاعات مدیریتی را به صورت مرتب و چیدمان شده به مدیران هدیه کند تا آنها بتوانند از آن اطلاعات استفاده کنند. قبل از آن مدیریت مثل فرزند بی پدر و مادری بود که همه با تخصص های مختلف بر آن قیمومیت می کردند.

هنوز هم گاهی در کشورهای جهان سوم و کشورهای در حال توسعه، وضع همین گونه است.

● ممکن است تعریفی مدرن از بازاریابی مدرن بدهید؟

آخرین تعریف را دربازاریابی مدرن آقای «جک ولش» کرده است. وی می گوید: بازاریابی مدرن، بازاریابی است که در آن با تکنیک های جدید خاصه تکنیک های مدیریت الکترونیک و با استفاده از روش های تجارت الکترونیک بتوانید تمام توان بالقوه خرید مردم را در خرید محصول بالفعل کنید. به عبارت دیگر کسی که بتواند با استفاده از ابزارهای تکنیکی و الکترونیکی پول جیب مشتری را به محصول تبدیل کند بازاریابی مدرن انجام داده است.

● چه تفاوتی با بازاریابی کلاسیک دارد؟

ابزارش فرق کرده است. سالها پیش هر کس وارد فروشگاه می شد او را مشتری می خواندند. اما بازاریابی مدرن او را مشتری نمی داند. بلکه می گوید کسی که برای نخستین بار وارد می شود تنها یک مراجعه کننده است و آمده تا تست قیمت و تست کیفیت بگیرد. پس ممکن است برود و دیگر باز نگردد. حال هنر ما این است که با استفاده از آن تکنیک ها بتوانیم مراجعه کننده را تبدیل به خریدار کنیم. (خریدار کسی است که برای یک بار خرید می کند) اگر هنر بیشتری داشته باشیم خریدار را به مشتری تبدیل می کنیم (مشتری کسی است که دائماً از ما می خرد) و این مشتری می تواند به صورت شاخه ای و موروثی مشتری های دیگری هم برای ما به همراه داشته باشد.

● در بازاریابی مدرن نقش تبلیغات مهمتر است یا توزیع؟

بستگی به جامعه ای دارد که مادر آن زندگی می کنیم. در سال ۲۰۰۵ جدید ترین مدل توزیع از خانم ها «کیمی هندرسن» و «کتی جانسن» است که تئوری به نام «کیم کت» دارند که می گویند در جوامعی که تعداد زنان بیشتر است باید روش توزیع فرق کند. مثلاً در کشور ما در تحقیقاتی معلوم شد که زنان بیشتر خرید خانواده را بر عهده دارند و حساسیت خانم ها نسبت به نام های تجاری ۵ برابر آقایان است. در چنین کشوری حساسیت روی شبکه توزیع مقداری کمتر است و برعکس روی تبلیغات بیشتر کار می شود چون تبلیغات روی خانم ها اثرگذاری بیشتری دارد.

ولی در کشوری که مردان تصمیم گیرنده خرید خانواده هستند باید روش توزیع گسترده تر باشد. در جامعه ما که خریدارهای خانم در اکثریت هستند باید از توزیع مویرگی استفاده شود. یعنی محصول را در بازار بمباران کنیم به گونه ای که مشتری در نخستین فروشگاهی که وارد می شود، بتواند انواع محصولاتی را که می خواهد بخرد. چون وابستگی به نام های تجاری در جوامع در حال توسعه کمی چرخش داشته و مشتری الزامی ندارد که حتماً محصول شرکت x را خریداری کند، بلکه می تواند محصول شرکت y یا هر شرکت دیگری را نیز بخرد.

● با توجه به شرایط کنونی ما چگونه می توانیم رهبر بازاریابی یا مدیر خوب باشیم؟

تئوری جدید می گوید شما قبل از این که فروش خوبی داشته باشید، باید رهبر بازار شوید و مشتری را بشناسید. به این کار می گویند تقسیم بندی بازار ـ تکه تکه کردن بازار. مانند چینی ها که بازار را به اصطلاح تکه تکه کرده اند. به صورت بازار جوانان، بازار مردان، بازار زنان، بازار دانشجوها و... اول تحقیق می کنند که چه چیز مورد نیاز است بعد دقیقاً همان را روانه بازار می کنند. ایده تازه ای دارند به اسم تجارت فرهنگی و مذهبی.

تحقیق می کنند این دقت را دارند که ساعتی بسازند برای اهل تسنن و ساعت دیگری برای شیعیان که براساس تعداد اذان ها بین ۳ بار یا ۵ بار متفاوت باشد. در سال ۲۰۰۰ آنها می گفتند ۵ میلیارد انسان روی زمین وجود دارد و ما باید به ازای هر آدم یک جفت کفش تولید کنیم و در سال ۲۰۰۵ اعلام کردند که ۵ میلیارد کفش تولید کرده اند.

● راز ضعف ما و سایر کشورهای دنیا در مقابل چین در مسأله «سیگمنت» یا توزیع نهفته است؟

چینی ها روی ۳ نکته خوب کار می کنند. یکی «سیگمنت» است که گفتم حتی روی انواع عرق چین هم کار می کنند. دیگری روی قیمت تمام شده، حرفه ای کار کرده اند مثلاً فرشی با طرح و نقش مشهد را در «پکن» تولید می کنند با قیمتی پائین تر از قیمت مشهد و در روش های توزیعی نیز از توزیع مویرگی استفاده می کنند. در نتیجه شما نمی توانید فروشگاهی را در ایران پیدا کنید که دست کم یک جنس چینی نداشته باشد.

● به نظر شما چه اشکالاتی در بازاریابی بین المللی ما وجود دارد؟

وقتی صحبت از تولید بین المللی می شود تولید در کلاس جهانی مدنظر است. یعنی محصولی تولید کنیم که موردنیاز تمام جوامع باشد. اما محصولات تولید شده در ایران فقط و فقط «سیگمنت» ایرانی را در نظر دارد. فکر می کنند فرهنگ یا عرق ملی یا مهندسی فاکتورهای انسانی یا ابعاد بدن مصرف کننده های خارجی هم مانند ماست.

مانند قضیه یخچال های ارج و آزمایش. یخچال های بلندبالایی به مالزی فرستادیم که متوسط قد خانم هایشان یک متر و پنجاه و پنج بود. آنها مجبور بودند برای استفاده از طبقات بالایی از چهارپایه استفاده کنند. بنابراین یخچال های موردنظر به فروش نرفت. ما برای نام گذاری هم مشکل داریم. مثلاً آب معدنی صادراتی با کیفیتی فوق العاده در ایران تولید می شود به نام آب معدنی اَلَموت (قلعه الموت) و به کشورهای عربی صادر می شود و در آنجا همه از اسم آن الموت (مرگ) وحشت می کنند و آن را نمی خرند.

گلاب «نادر» را هندی ها نمی خرند و دانستن این موضوع ها حیاتی است. همان طور که می دانید در بسته بندی هایمان هم مشکل داریم، یا بسته بندی ها به سهولت باز می شوند و هنوز به دست مشتری نرسیده خراب می شود و یا اصلاً باز نمی شوند. در طراحی، رنگ آمیزی و حتی در حجم بسته بندی ها هم دارای مشکل هستیم.

● چه موضوع هایی در WTO مطرح است.

نخستین بحثی که در WTO مطرح می شود بحث تجارت الکترونیکی است. تجارت الکترونیک زیرمجموعه های مختلف دارد؛ بانکداری الکترونیکی، دولت الکترونیک و... که باید همه را در کنار یکدیگر داشته باشیم. جوامع در گذر زمان از مراحل مختلف می گذرند، اما یک سری جوامع در عصر کشاورزی می مانند. مثلاً استرالیا می داند مزیت مطلق سرزمین اش در این است که در عصر کشاورزی بماند. برخی به عصر صنعتی رومی آورند و در همانجا می مانند مانند آلمان و بلژیک و عده ای مانند ژاپن و کره به عصر الکترونیک می رسند و دیگران پا را فراتر گذاشته و به عصر فرا الکترونیک می رسند و روی نظریه های بنیادین کار می کنند مانند فرانسه که روی نانوتکنولوژی و تغییر سلول ها کار می کند.

از این رو ما باید اول جایمان را مشخص کنیم و ببینیم چه زیرساخت هایی را برای پیوستن به WTO داریم. دولت الکترونیک تشکیل داده ایم؟ شهروند الکترونیکی داریم؟ بانکداری ما الکترونیک است یا نه؟ از سال ۱۳۸۲ قانون تجارت الکترونیک در کشور ما تصویب شد. با این سابقه هنوز نمی توانیم در حوزه دولت الکترونیک به صورت حرفه ای حرف بزنیم. زیرا این کار بسیار پیچیده و دشواری است. از این رو باید خیلی تلاش کنیم و مشکلات زیادی را پشت سر بگذاریم.

● مزیت کشور ما که از نظر جغرافیایی و اقلیمی غنی است، هم خوزستان و یزد دارد و هم خراسان و می تواند از امکانات مختلف استفاده کند در چیست؟

ما یک الگو برای تمام کشور داریم و همه چیز را ایرانیزه می کنیم نه بومی. مثلاً می گوییم هدف این است که ایران صنعتی شود. به این ترتیب کشاورزی در استان خراسان باید نگاهی صنعتی داشته باشد. اگر دامداری داریم دامداری صنعتی می شود، پس باید اول مزیت را مشخص کنیم. متأسفانه در حال حاضر، مزیت مطلق ما مشخص نیست ولی تا جایی که من می دانم، مزیت مطلق کنونی ما می تواند صنعتی شدن باشد. توانایی ها و امکاناتی که در کشور داریم مزیت مطلق اش صنعتی شدن است.

بعد مزیت های نسبی کناره را بررسی کنیم. مثلاً اگر در آذربایجان تولید حبوبات داریم بسته بندی اش باید صنعتی باشد. من فکر می کنم تا به حال مسیر خوبی را طی کرده ایم. منتهی مهمترین مشکل این است که نتوانسته ایم مناطق مختلف فرهنگی را به ایده صنعتی شدن ربط دهیم.

علیرضا سمیعی


86/4/4::: 6:0 ع
نظر()
  
<      1   2   3   4   5   >>   >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ سلام دوستانی که مایل هستند آمار بازدید کننده های وبلایگ رو بالا ببرن واقعی واقعی که سبب بالا رفتن امتیاز گوگل وبلایگ شما بشه با من تماس بگیره یا راهنمایی بکنم
+ سلام دوستان از مطلب جدید من کسانی که مشتاق از اینترنت درامد داشته باشن خوب هست
+ دوستان مطالب جدیدی گذاشتم پس کجایید
+ با سلام و خسته نباشید اسمس های عاشقانه گذاشتم یه نگاهی بندازید
+ با سلام این یک بازی جدید ایرانی است برای حمایت از این عمل کرد به این ادرس بروید تا بازدیدش خوب بشه و بتونه پابرجا بمونهhttp://www2.khanwars.ir/?recruit=5H1192


+ من یک مطلب مهم نوشتم بیایید بخونید و به همه اطلاع بدید
+ سلام دوستان عزیز آیا میخواهید موبایل کنسول و لوازم دیگر رو مجانی بگیرید به وبلاگم یه سری بزنید مطلب فوق العاده ای نوشتم
+ سلام دوستان عزیز آیا میخواهید موبایل کنسول و لوازم دیگر رو مجانی بگیرید به وبلاگم یه سری بزنید مطلب فوق العاده ای نوشتم
+ با سلام به خدمت دوستان عزیز من مدت طولانی بود که نمی تونستم آنلاین بشم من از شما دوستان میخوام با نظر های طلایی تون منو در این راه یاری کنید.
+ با سلام به خدمت دوستان عزیز من مدت طولانی بود که نمی تونستم آنلاین بشم من از شما دوستان میخوام با نظر های طلایی تون منو در این راه یاری کنید.