روی لینک های زیر کلیک کنید و از سایت های بین نظیر دیدن کنید

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حارث اعور به امیر مؤمنان گفت: «ای امیر مؤمنان!به خدا سوگند، من تو را دوست دارم» . [امام صادق علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

نویسندگان وبلاگ -گروهی
()
لینک دلخواه نویسنده

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
مطالب گذشته ، مجموعه اس ام اس های جدید ضدحال و سرکاری و زیبا که پیشنهاد می کنم ، اس ام اس, اس ام اس خنده دار, جوک, اس ام اس سرکاری ، anti dokhtar, sms anti girl, sms ba hal, sms halgiri, sms ضد حال ، funny sms, اس ام اس جوک, اس ام اس خنده دار, اس ام اس زیبا, اس ام ، funny sms, اس ام اس جوک, اس ام اس خنده دار, اس ام اس سر کاری, اس ، sms, اس ام اس, اس ام اس دلتنگی ، اس ام اس برای شب به خیر، اس ام اس برای عشق، اس ام اس جدید زیبا، ، اس ام اس جدید :: عاشقانه ::سرکاری::فلسفی::تولد ، funny sms, j sms, sms, sms bahal, sms ghashang, sms jadid, sms j ، funny sms, jok jadid, joke jadid, sms bahal, sms ghashang, sms k ، funny sms, sms, sms khande dar, sms ziba, اس ام اس, اس ام اس 89, ، اس ام اس, اس ام اس عاشقانه ، برای داشتن یک پوست سالم و شفاف ویتامین های پوست برای داشت ، جوک دوستانه -جوک جدید -اس ام اس جدید ، راههای مقابله با هکرها ، رژیم ، مجموعه اس ام اس های جالب و خنده دار و سرکاری جدید… و اس ام اس, ا ، مجموعه ای از زیباترین و جدید ترین اس ام اس های عاشقانه بهمن ماه ، هک کردن ، :: عاشقانه ::سرکاری::فلسفی::جوک و داستان های خنده دار و طنز عکس ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :98
بازدید دیروز :95
کل بازدید :654116
تعداد کل یاداشته ها :
103/2/16
4:6 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
[]

خبر مایه
بایگانی وبلاگ
 
افزایش بازید وبلاگ[1] کسب درآمد آسان از اینترنت[1] ویندوز[16] داستان جالب و پند آموز[4] اینترنت[30] ویروسها و امنیت[18] مطالب بهداشتی[13] بیوگرافی هنرپیشه ها[5] آموزش عکاسی[14] مطالب متفرقه[26] آموزش آشپزی[10] اس ام اس های عاشقانه سری 1[10] اس ام اس های عاشقانه سری 2[11] اس ام اس های عاشقانه سری 3[11] اس ام اس های عاشقانه سری 4[12] اس ام اس های عاشقانه سری 5[11] اس ام اس های عاشقانه سری 6[11] اس ام اس های عاشقانه سری 7[10] اس ام اس های عاشقانه سری 8[10] اس ام اس های عاشقانه سری 9[13] اس ام اس های عاشقانه سری 10[11] اس ام اس های عاشقانه سری 11[11] اس ام اس های عاشقانه سری 13[14] اس ام اس های عاشقانه سری 14[14] اس ام اس های عاشقانه سری 15[16] اس ام اس های سرکاری سری 1[10] اس ام اس های سرکاری سری 2[10] اس ام اس های سرکاری سری 4[9] اس ام اس های سرکاری سری 5[6] اس ام اس های سرکاری سری 6[9] اس ام اس های سرکاری سری 7[16] اس ام اس های سرکاری سری 8[10] اس ام اس های سرکاری سری 9[17] اس ام اس های سرکاری سری 10[10] اس ام اس های سرکاری سری 11[10] اس ام اس های سرکاری سری 12[14] اس ام اس های سرکاری سری 13[12]
لوگوی دوستان
 

فشار خون بالا در سراسر جهان رو به افزایش است. اما پزشکان معتقدند با کمی تغییر در شیوه زندگی می توان تا حد زیادی جلوی این قاتل آرام را گرفت.

فشار خون بالا یکی از ده خطر اول سلامتی در سراسر دنیا محسوب می شود. و باعث 7 میلیون مرگ در سال می شود ( بر اساس گزارش WHO ).  و بر اساس تخمین های این سازمان در حدود 1/3 از بزرگسالان هر کشور به فشار خون بالا مبتلا هستند.

پیش بینی می شود در سال 2025 بیش از 1.5 میلیارد نفر در دنیا فشار خون بالا داشته باشند. و مهمتر اینکه  بیشترین مشکلات فشار خون در فقیر ترین کشورهای دنیا وجود خواهد داشت. و بر اساس تحقیقات محققان آمریکایی تا سال 2025 میلادی شیوع بیماری فشار خون بالا 60 درصد افزایش می یابد.

این ارقام هشدار دهنده نشاندهنده شیوع خطرناک این بیماری در آینده است.

در این مقاله چند نکته برای کنترل فشار خون ارائه شده است.

 - کیلو های اضافی وزن خود را دور بریزید! کالری مصرفی روزانه خود را کم کنید. هر چه بیشتر اضافه وزن داشته باشید، برای ابتلا به فشار خون مستعدتر هستید.

 - سیگار کشیدن را متوقف کنید. تا فشار خون شما تحت کنترل در آید. و همینطور خطر ابتلا به سرطان و بیماریهای قلبی عروقی را کاهش دهید.

 - میوه ، سبزیجات ، و لبنیات کم چرب را بیشتر بخورید.

 - از خوراکی های غنی از کلسیم، منیزیم و پتاسیم مانند موز، انگور و سیب زمینی و انواع خرما استفاده کنید.

 - مصرف نمک خود را کاهش دهید، چون ارتباط مستقیم با فشار خون بالا دارد.

 - به نظر متخصصان هر کس نباید در روز بیش از 2 گرم سدیم مصرف کند.

 - از مصرف کردن الکل خودداری کنید چون باعث افزایش فشار خون می شود.

 - نرمش منظم به اندازه 30 دقیقه در روز به سلامت شما کمک زیادی می کند.

 - از روشهای تمدد اعصاب مانند یوگا، مدیتیشن و بیوفیدبک برای کاهش میزان استرس خود استفاده کنید.

اخطار: ممکن است سالها فشار خون بالا داشته باشید ولی از آن خبر نداشته باشید.تنها راه فهمیدن آن اندازه گیری مرتبفشار خون است. بر اساس تحقیقات انجام گرفته کسانیکه فشار خون آنها 120-139 روی 80-89 میلیمتر جیوه است (12 تا 13.9 روی 8 تا 8.9 ) خطر ابتلا به فشار خون بالا ناراحتی های قلبی و سکته را بیش از دیگران دارند.

افراد کمی می دانند که فشار خون بالا سبب ناراحتی کلیه هم می شود. و ممکن کشنده هم باشد. کسانیکه به تازگی دچار فشار خون بالا شده اند، می توانند با وزن کم کردن، افزایش تحرک جسمی، مصرف نکردن مشروبات الکلی و افزایش مصرف میوه و سبزیجات و تمرینات یوگا خود را درمان کنند. همچنین بیمار باید مواظب حبس نفس در هنگام خواب باشد چون یکی از علتهای معمول ابتلا به فشار خون است.

ورزشهای مفید:

 - ورزش های هوازی سبک ( مانند: دوچرخه سواری، دوی ثابت و..) را انجام دهید.

 - پیاده روی کنید.

 - شنا کنید.

 - نرمشهای قدرتی زیر نظر متخصص انجام دهید.

 - تمرینات ورزش وزنه برداری هم می تواند برای شما مفید باشد. ولی سراغ وزنه های سنگین نروید.

مطالب مرتبط:

 


  

پروستات توده ای از غدد است که شکل حلقه ای (مانند دونات) دارد. و در پایین مثانه بین مقعد و پایه آلت مردی قرار گرفته است و مجرای ادرار را احاطه کرده است. غده به اندازه گردو، و بیشتر مایع موجود در منی را ترشح می کند.

سه مشکل عمده پروستات عبارتند از: عفونت پروستات، بزرگ شدن پروستات و سرطان پروستات.

عفونت پروستات

بعضی از مواقع عفونت پروستات به طور ناگهانی بروز می کند و نشانه هایی از این قبیل دارد:

  • تب و لرز
  • درد و سوزش به هنگام ادرار و انزال منی
  • احساس داشتن ادرار به دفعات زیاد و به شدت، ولی فقط مقدار کمی ادرار دفع می شود.
  • درد شکم
  • دیدن خون در ادرار

اگر هر کدام از این نشانه ها را داشتید فوراً به دکتر خود مراجعه کنید این گونه عفونت ها با آنتی بیوتیک می توانند درمان شوند.

بزرگ شدن پروستات

در بعضی از مردها، یکی از نشانه های پیری بزرگ شدن پروستات با گذشت زمان است. اگر چه این یک بیماری نیست اما همچنان که این غده بزرگ می شود، به مجرای ادرار فشار بیشتری وارد می کند و می تواند موجب بروز مشکلات دفع ادرار شود. بعضی از این مشکلات عبارتند از :

  • دفع ادرار همراه با درد
  • احساس می کنید مقدار ادرار شما زیاد شده است.
  • کاهش فشار ادرار در هنگام دفع
  • دفع ناقص ادرار
  • مشکل داشتن در شروع دفع ادرار و متوقف کردن آن

اگر دفع ادرار برای شما سخت شده است و این نشانه ها را مشاهده کردید حتماً با پزشک خود مشورت کنید تا راههایی را برای درمان و کنترل بزرگ شدن پروستات به شما ارائه دهد. بعضی از مردها منتظر می مانند و مشاهده می کنند که این علائم شدت بیشتری پیدا کند. اما داروهایی هست که به شما در بهبود این مشکلات کمک می کنند.

سرطان پروستات

هیچ کس علت دقیق سرطان پروستات را نمی داند. متخصصین نمی دانند که چرا سرطان پروستات در بعضی از مردها پیشرفت می کند و چرا در بعضی این گونه نیست. تحقیقات نشان داده است که عوامل مشخصی وجود دارد که مردان را مستعدخطر سرطان پروستات می کند. به طوریکه سرطان در آنها پیشرفت می کند. این عوامل عبارتند از:

  • پیری: داشتن سن 50 سال و بیشتر
  • سابقه خانوادگی: داشتن برادر، پدر یا پسری که سرطان پروستات داشته است.
  • رژیم غذایی: خوردن غذاهای پرچرب و نوشیدن مشروبات الکلی خطر ابتلا را بالا می برد.
  • نژاد: نژاد آمریکایی آفریقایی بیشترین استعداد ابتلا را دارند.

متخصصین امر توصیه می کنند که مردان به خصوص در سن بالا و کسانیکه سابقه خانوادگی داشته اند مرتباً (سالی یکبار) آزمایشهای لازم را انجام دهند چون تشخیص زود هنگام سرطان پروستات می تواند به درمان مؤثرتر و حفظ جان مریض کمک کند.


  

فشار خون شامل طیف وسیعی است. مثلاً فشار بالا هنگام کار قلب (مرحله انقباض) می تواند در محدوده 90 تا 240 میلی متر جیوه باشد. حدود یکصد سال قبل تشخیص داده شد که فشار بالای خون یکی از دلایل عمده سکته و حملات قبلی می باشد. در آن زمان تصور این بود که فشار خون پایین یک عامل اصلی افسردگی و خستگی می باشد. تعداد زیادی از مردم در انگلستان در سالهای 1900 بطور اشتباه درمان می شدند. هرچند دلیل محکم که فشار خون پایین دلیل این دو بیماری ( افسردگی و خستگی ) است وجود ندارد.

تنها گروه اندکی از مردم دارای فشار خون پایین زیر مقدار  90/66 میلی متر جیوه می باشند که درمان و مداوا لازم دارند. اکثر مردم دارای فشار خون پایین خیلی خوش شانس هستند، زیرا در میانگین(بطور متوسط) دارای عمر طولانی تر و بودجه بازنشستگی بهتر (بدلیل خرج کمتر جهت درمان) می باشند. این مقاله «فشار خون پایین» برای قوت قلب و روحیه دادن به آنهایی است که دارای فشار خون پایین هستند و در عین حال باید مراقب آن نیز باشند و در تعداد بسیار کمی از آنها با دلیل ارثی است که این بیماری نیازمند مداوا و پیگیری پزشکی می باشد.

فشار خون چیست؟

قلب شما خون را به تمام بدن از طریق شبکه ای از رگها و مویرگها پمپ می کند و سپس خون از طریق سیاهرگها به قلب برمی گردد. وقتی قلب  منقبض می شود فشار خون در رگها  در حد بالایی است که آنرا فشار سیستولیک می نامند و هنگامی که قلب منبسط شده و از خون دوباره پر می شود فشار در رگها افت کرده و آنرا فشار دیاستولیک می نامند. هنگامی که فشار خون را اندازه گیری می کنند هر دو فشار فوق را اندازه می گیرند.

تغییرات فشار خون با مقدار بالا به این بستگی دارد که چه کاری انجام می دهد. پایین ترین فشار خون هنگامی رخ می دهد که شما خواب یا در حال استراحت کامل هستید. حالت سر پا بودن و ورزش کردن یا نگرانی و اضطراب سبب افزایش فشار خون می شوند. در یک روز شاید هر یک از فشار خون های حد بالا (سیستولیک) و حد پایین شما (دیاستولیک) ممکن است حدود 30 تا 40 میلی متر جیوه تغییرات متناسب با یکدیگر داشته باشد. به همین دلیل هنگامی که شما قصد دارید فشار خون را سنجیده و ارزیابی کنید باید اندازه گیری ها در شرایط یکسان انجام شود.

فشار خون بالا معادل ریسک و خطر بالا برای بیماری قلبی و سکته می باشد. برای مثال اینکه یک فرد با فشار خون 120/80 میلی متر جیوه دارای خطر پذیری بالاتری نسبت به یک فرد با فشار خون 110/70 می باشد. به همین دلیل این بسیار اهمیت دارد که یک فرد تلاش نماید که فشار خون پایین و سالمی داشته باشد. تحقیقات موجود نشان می دهد که اگر فشار خون شما کمتر از 100/70 باشد خطر پذیری شما برای سکته و حملات قلبی بسیار پایین بوده و به همین دلیل بهترین فشار خون زیر مقدار 100/70 می باشد.

فشار خون نرمال چقدر است؟

تا همین اواخر، فشار خون نرمال شامل میانگین فشار خون مردم بود برای مثال در انگلستان میانگین فشار خون افراد بزرگسال حدود 125/80 میلی متر جیوه می باشد، اگر چه این فشار خون(125/80) یک فشار خون نرمال و ایده آل نیست. مثال دیگر اینکه در قوم یامومامو هندی ها که در جنگلهای گرمسیری ونزوئلا زندگی می کنند و همچنان به همان سیاق هزار سال پیش انسانها، با رژیمی شامل میوه، سبزی ها و ریشه ها با مقدار کمی گوشت زندگی می کنند. آنها دارای میانگین فشار خون 96/62 میلی متر جیوه هستند و با افزایش سن آنها این فشار خون افزایش نمی یاند. البته آنها دارای یک کلسترول میانگین حدود 3.1 میلی مول بر لیتر هستند و هیچ عارضه عروقی برای آنها ندارد.

فشار خون پایین چیست؟

اگر قوم یامومامو دارای یک فشار خون میانگین 96/62 و دارای نهایت سلامتی و تندرستی هستند، پس تعیین میزان میانگین فشار خون پایین مشکل می باشد. بسیاری از مردمی که دارای این فشار خون پایین مثلاً 90/60 هستند کاملاً نرمال و خوش شانس هستند بدین دلیل که از تمامی چیزهایی که مانند پرخوری، نخوردن میوه کافی و سبزی و چاقی و غیرفعالی سبب افزایش فشار خون می شود محافظت شده اند. هر چند تعداد کمی از مردم با فشار خون پایین وجود دارند که دلیل اساسی برای آن وجود دارد.

تقریباً در تمامی این موارد فشار خون هنگام بلند شدن بخصوص بلند شدن ناگهانی بسیار پایین می آید. این افت فشار هنگام ایستادن و یا بلند شدن احتمالاً از نشانه های سرگیجه و ضعف می باشد.

عموماً هنگامی که شما بلند می شوید خون تمایل به حرکت و جمع شدن در رگهای پاها دارد. و این عمل زمانی متوقف می شود که رگهای پاها منقبض شده و خون کافی به سمت قلب برگشت داده می شود و کاهشی در مقدار خون خروجی قلب بوجود نمی آید. اینجاست که خون برای مغز آماده و ارسال می شود. به هر حال اگر در رگهای شما خون ذخیره شود، مقدار خون کمتری توسط قلب پمپ شده و خون کمتری به مغز می رسد. این دلیل سرگیجه و در بعضی مردم ضعف و غش می باشد. این مثال دقیقاً در محلهایی که مردم برای مدت زیادی سرپا هستند مثل رژه و تظاهرات و... اتفاق می افتد. شما می توانید این حالت را زمانی که بصورت چمباتمه و یا هنگام نگاه کردن طبقه پایین کتابها و سپس بلند شدن ناگهانی امتحان کنید.

بنابراین اگر شما دارای فشار خون پایین و همچنین نشانه هایی از سرگیجه و ضعف هنگام بلند شدن ناگهانی دارید، باید فشار خونتان را در دو حالت ایستاده و خوابیده چک نمایید. افت فشار خون هنگام بلند شدن را فشار خون پایین وضعیتی(postural heypotension) می گویند.

دلایل فشار خون پایین چیست؟

دلایل شایع عبارتند از:

ــ بیماری حاد و پیشرفته مثل خونریزی و یا عفونت شدید:

بسیاری از بیماریهای حاد با خونریزی شدید، از دست دادن مایع بدن، عفونت یا ضربه به قلب می تواند دلیل فشار خون پایین و فشار خون  خیلی پایین هنگام نشستن و یا ایستادن باشد. هنگامی که این بیماریها وجود داشته باشند اندازه گیری میزان فشار خون بیمار بسیار مهم است.

ــ داروهای کاهنده فشار خون :

تقریباً تمامی داروهای کاهنده فشار خون هیچ تأثیری بر کاهش فشار خون  هنگام بلند شدن ندارند.تنها گروه دارویی که بر روی فشار ایستادن اثر می گذارد آلفا بلاکرها هستند که در انگلستان دوکسازولین نمونه ای است که استفاده می شود. اگر شما از این دارو استفاده می کنید باید فشار خونتان را هنگام ایستادن اندازه گرفته و ببینید که آیا افت فشار خون دارید یا خیر.

اگر فرد مسن و یا دارای بیماری دیابت هستید شما دارای زمینه افت فشار خون هنگام ایستادن هستید و قرص ها و داروهای مدرن ممکن است اندکی آنرا بدتر و وخیم تر کند. اگر دچار مسمومیت غذایی و یا اسهال شده اید مقدار زیادی از مایع بدنتان کم شده است و ممکن است قرص های مصرفی فشار خونتان را بیشتر دچار افت نماید. اگر دچار مسمومیت غذایی شدید این بسیار مهم است که اگر فشار خونتان زیر 110/70 میلی متر جیوه است خوردن قرصها را ترک نمایید.

اگر دچار افت فشار خون هنگام بلند شدن هستید و از قرص و دارو استفاده می کنید، بلند شدن آهسته می تواند شما را کمک کند. برای مثال اینکه اگر در حالت خوابیده و درازکش هستید، ابتدا بنشینید و سپس با استفاده از گرفتن یک تکیه گاه بلند شوید.

ــ بیماری نادری که به عصبهای کنترل کننده رگها مربوط می شود.

با تشکر از: مهندس حسین شیردل


  
<      1   2   3      
پیامهای عمومی ارسال شده
+ سلام دوستانی که مایل هستند آمار بازدید کننده های وبلایگ رو بالا ببرن واقعی واقعی که سبب بالا رفتن امتیاز گوگل وبلایگ شما بشه با من تماس بگیره یا راهنمایی بکنم
+ سلام دوستان از مطلب جدید من کسانی که مشتاق از اینترنت درامد داشته باشن خوب هست
+ دوستان مطالب جدیدی گذاشتم پس کجایید
+ با سلام و خسته نباشید اسمس های عاشقانه گذاشتم یه نگاهی بندازید
+ با سلام این یک بازی جدید ایرانی است برای حمایت از این عمل کرد به این ادرس بروید تا بازدیدش خوب بشه و بتونه پابرجا بمونهhttp://www2.khanwars.ir/?recruit=5H1192


+ من یک مطلب مهم نوشتم بیایید بخونید و به همه اطلاع بدید
+ سلام دوستان عزیز آیا میخواهید موبایل کنسول و لوازم دیگر رو مجانی بگیرید به وبلاگم یه سری بزنید مطلب فوق العاده ای نوشتم
+ سلام دوستان عزیز آیا میخواهید موبایل کنسول و لوازم دیگر رو مجانی بگیرید به وبلاگم یه سری بزنید مطلب فوق العاده ای نوشتم
+ با سلام به خدمت دوستان عزیز من مدت طولانی بود که نمی تونستم آنلاین بشم من از شما دوستان میخوام با نظر های طلایی تون منو در این راه یاری کنید.
+ با سلام به خدمت دوستان عزیز من مدت طولانی بود که نمی تونستم آنلاین بشم من از شما دوستان میخوام با نظر های طلایی تون منو در این راه یاری کنید.