روی لینک های زیر کلیک کنید و از سایت های بین نظیر دیدن کنید

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به من نوری ببخش که در پرتوش میان مردم گام بردارم و در تاریکی ها بدان راه یابم و در شکّ و شبهه ها روشن شوم . [امام زین العابدین علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

نویسندگان وبلاگ -گروهی
()
لینک دلخواه نویسنده

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
مطالب گذشته ، مجموعه اس ام اس های جدید ضدحال و سرکاری و زیبا که پیشنهاد می کنم ، اس ام اس, اس ام اس خنده دار, جوک, اس ام اس سرکاری ، anti dokhtar, sms anti girl, sms ba hal, sms halgiri, sms ضد حال ، funny sms, اس ام اس جوک, اس ام اس خنده دار, اس ام اس زیبا, اس ام ، funny sms, اس ام اس جوک, اس ام اس خنده دار, اس ام اس سر کاری, اس ، sms, اس ام اس, اس ام اس دلتنگی ، اس ام اس برای شب به خیر، اس ام اس برای عشق، اس ام اس جدید زیبا، ، اس ام اس جدید :: عاشقانه ::سرکاری::فلسفی::تولد ، funny sms, j sms, sms, sms bahal, sms ghashang, sms jadid, sms j ، funny sms, jok jadid, joke jadid, sms bahal, sms ghashang, sms k ، funny sms, sms, sms khande dar, sms ziba, اس ام اس, اس ام اس 89, ، اس ام اس, اس ام اس عاشقانه ، برای داشتن یک پوست سالم و شفاف ویتامین های پوست برای داشت ، جوک دوستانه -جوک جدید -اس ام اس جدید ، راههای مقابله با هکرها ، رژیم ، مجموعه اس ام اس های جالب و خنده دار و سرکاری جدید… و اس ام اس, ا ، مجموعه ای از زیباترین و جدید ترین اس ام اس های عاشقانه بهمن ماه ، هک کردن ، :: عاشقانه ::سرکاری::فلسفی::جوک و داستان های خنده دار و طنز عکس ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :11
بازدید دیروز :114
کل بازدید :654143
تعداد کل یاداشته ها :
103/2/17
4:36 ص
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
[]

خبر مایه
بایگانی وبلاگ
 
افزایش بازید وبلاگ[1] کسب درآمد آسان از اینترنت[1] ویندوز[16] داستان جالب و پند آموز[4] اینترنت[30] ویروسها و امنیت[18] مطالب بهداشتی[13] بیوگرافی هنرپیشه ها[5] آموزش عکاسی[14] مطالب متفرقه[26] آموزش آشپزی[10] اس ام اس های عاشقانه سری 1[10] اس ام اس های عاشقانه سری 2[11] اس ام اس های عاشقانه سری 3[11] اس ام اس های عاشقانه سری 4[12] اس ام اس های عاشقانه سری 5[11] اس ام اس های عاشقانه سری 6[11] اس ام اس های عاشقانه سری 7[10] اس ام اس های عاشقانه سری 8[10] اس ام اس های عاشقانه سری 9[13] اس ام اس های عاشقانه سری 10[11] اس ام اس های عاشقانه سری 11[11] اس ام اس های عاشقانه سری 13[14] اس ام اس های عاشقانه سری 14[14] اس ام اس های عاشقانه سری 15[16] اس ام اس های سرکاری سری 1[10] اس ام اس های سرکاری سری 2[10] اس ام اس های سرکاری سری 4[9] اس ام اس های سرکاری سری 5[6] اس ام اس های سرکاری سری 6[9] اس ام اس های سرکاری سری 7[16] اس ام اس های سرکاری سری 8[10] اس ام اس های سرکاری سری 9[17] اس ام اس های سرکاری سری 10[10] اس ام اس های سرکاری سری 11[10] اس ام اس های سرکاری سری 12[14] اس ام اس های سرکاری سری 13[12]
لوگوی دوستان
 

نکاتی در عکاسی (قسمت اول)

عکاسان خوب هم بخاطر رعایت تکنیکهای عکاسی و هم برای رعایت نکات ظریف است که عکاسان خوبی هستند. عکس های با ارزش زیادی به خاطر تکنیک ضعیف ضایع می شوند در اینجا چند نکته یاد آوری می شود که در زمان گرفتن عکس بهتر است مورد توجه قرار گیرند.

 

                                                        ادامه مطلب...

87/2/8::: 7:19 ع
نظر()
  

برای مراقبت از دوربین دیجیتال چه بکنیم و چه نکنیم؟

  1. به طور منظم دوربین را تمیز کنید.

  2. دوربین خود را در برابر ضربه، لرزش، میدان مغناطیسی، دود، آب، بخار، شن یا مواد شیمیایی محافظت کنید.

  3. کلیه قطعات متحرک دوربین دیجیتال را بادقت حرکت دهید.

  4. همیشه قبل از اینکه کابل برق یا رابط را قطع کنید یا وصل کنید یا حافظه یا باتری را جا بزنید یا در بیاورید دوربین را خاموش کنید.

  5. دوربین را در جاهای مرطوب، پرگرد و غبار و کثیف استفاده نکنید.

  6. دوربین را در دمای خیلی بالا یا خیلی پایین قرار ندهید.

  7. دوربین را در برابر نور مستقیم آفتاب برای مدت طولانی قرار ندهید بخصوص در داخل ماشین وقتی پشت شیشه قرار دارد.

  8. دوربین خود را در محیط خشک نگهداری کنید.

 

 


  

Aperture چیست؟

وقتی که به مشخصات فنی یک دوربین دیجیتال نگاه می کنید یکی از اولین ویژگیهایی می بینید عبارت است از aperture range یا maximum aperture.

 در این مقاله ما aperture را گشادی یا گشادی لنز می نامیم و اما وظیفه اصلی لنز یک دوربین جمع آوری نور است و گشادی لنز عبارت است از شعاعی از لنز که باز می شود و معمولاً این گشادی بوسیله یک عنبیه کنترل می شود. هر چه شعاع باز شدن لنز یا گشادی لنز بیشتر باشد نور بیشتری به فیلم یا سنسور (اگر دوربین دیجیتال باشد) می رسد.

گشادی (aperture) با F و یک عدد همراه آن مشخص می شود مثلاً F2.8 یا F/2.8 .

هر چه این عدد کوچکتر باشد شعاع باز شدن لنز یا گشادی آن بیشتر است.

امروز در دفترچه راهنمای بعضی از دوربین ها به جای مثلاً F2.8 آن را به صورت aperture2.8 بیان می کنند. به هر حال در اصل مطلب فرقی نمی کند.

در عمل بسیاری از دوربین های معمولی دارای گشادی لنز ثابت هستند ولی در دوربین های حرفه ای تر گشادی لنز دارای یک محدوده است بنابراین زمانیکه مشخصات دوربین را مشاهده می کنید ممکن است به یکی از چند روش زیر با آن روبرو شود.

Maximum Aperture*

F2.8

Maximum Aperture    

یعنی به سادگی بیان می کند که بیشترین گشادی لنز F2.8 است.

aperture Range*

F2.8 - F8.0

Aperture Range

یعنی بیشتر و کمترین مقدار گشادی لنز را به شما داده است و مقدار گشادی آن بین این دو عدد با مقادیر استاندارد وجود دارد.

Maximum Wide - Angle،Telephoto Aperture*

 

F2.8 - 3.5 or F2.8(w)- F3.5(T

Aperture

یک لنز سریع دارای بالاترین میزان گشادی لنز است برای دوربین های دیجیتال امروزی F2.4 و F2.0 و برای دوربین های دارای فیلم 35 میلیمتری F1.2 و F1.4  سرعت لنز بالایی خواهد بود.

یک محدوده Aperture خوب

تجربه شخصی بنده برای یک محدوده Apertureمناسب عبارتست از F1.8 - F16 که شامل مقادیر زیر خواهد بود.

 

F16

F11

F8   

F5.6

F4

F2.8

F1.8

 

بین مقادیر ماکزیمم و مینیمم 5 مقدار وجود دارد.

گشادی لنز و عمق تصویر

ما در این باره صحبت کردیم اما احساس بوجود آمده در تصویر حاصل آن چیزی است که اهمیت دارد.

عمق تصویر فاصله ای است که روی آن زوم (تمرکز) می شود.

زمانی هست که می خواهید از یک منظره عکس بگیرید در این حالت می خواهید همه چیز چه دور و چه نزدیک در تصویر شما باشد ولی زمانی هست که می خواهید یک موضوع را از پشت زمینه جدا کنید یا روی قسمتی از تصویر زوم شود و قسمت دیگر (که مثلاً در پشت آن است) خارج از دامنه زوم باشد و وضوح تصویر روی یک قسمت از تصویر است بوده و بقیه آن تار به نظر می رسد.

یکی از راههای تأثیر بر عمق تصویر انتخاب Aperture مناسب است.

یک قانون تخمینی این است:

*یک Aperture بزرگ (یا F با مقدار کوچک) مثلاً P/2.8 برای بدست آوردن عمق کم تصویر (وضوح تصویر در فاصله کم) استفاده کنید.

*یک Aperture کوچک (یا F با مقدار بزرگ) مثلاً F/8.0 برای بدست آوردن عمق تصویر بالا (وضوح تصویر تا فاصله دور) استفاده کنید.

 

بزرگترین Aperture چیز بدرد بخوری است چون به شما اجازه می دهد نور بیشتری از لنز عبور کرده و به سنسورها برسد و بنابراین کمک می کند تا شاتر سریعتر عمل کند و سرعت بالای شاتر با عمق تصویر کم را می دهد. تا تصاویری بگیرید با یک موضوع واضح و پشت زمینه تار.

کمترین Aperture هم چیز خوبی است. چون به شما این امکان را می دهد تا در یک روز آفتابی از شاتر با سرعت پایین استفاده کنید و بدین وسیله حرکتها را به نمایش بگذارید. مانند حرکت آب در یک رودخانه یا حرکت چرخهای اتومبیل در حال حرکت. یک مزیت دیگر Aperture کوچک افزایش عمق تصویر است و می توانید با آن عکسهای زیبایی از مناظر بگیرید، به گونه ای که قسمتهای دور تصویر واضح و شفاف همانند قسمتهای نزدیک آن به نظر می رسند.


  

چگونه عکاس خوبی باشیم؟

 

  • یک عکاس خوب در هوای بد شناخته می شود.
  • بهترین دوربین آن است که در پشت آن بهترین عکاس قرار دارد.
  • یک عکاس خوب مانند یک مهندس اندازه گیری می کند، مانند یک فیلسوف فکر می کند و دنیا را مانند یک شاعر می بیند.
  • بهترین عکس آن است که هنوز آنرا نگرفته اید.
  • عکاسی و صداقت دست در دست یکدیگر کار می کنند.
  • عکاسی از آنجایی که هنر و تکنولوژی با هم تقاطع دارند آغاز می شوند.
  • با عکاسی کسی چیزی نمی گویند بلکه شخصی  آنچه را باید گفته شود به نمایش می دهد.
  • اگر شما عکاس ماهری باشید حتی از گرد و غباری که روی لنز نشسته است برای گرفتن عکس بهتر کمک می گیرید.
  • از اساتید عکاسی پیروی کنید تا زمانیکه خودتان یکی از آن اساتید شوید.
  • ابتدا یک گل را بشناسید سپس از آن عکس بگیرید.
  • دوربین را برای مدت طولانی کنار نگذارید این برای هر دوی شما (عکاس و دوربین) مضر است.
  • یک دوربین پیشرفته لزوماً عکسهای عالی نمی گیرد.
  • بسیاری از عکاسان بیشتر نگران وضوح ظاهری عکس هستند تا مفهوم آن.
  • درباره عکاس با دوربینش قضاوت نکنید بلکه با عکسهایش در مورد او قضاوت کنید.
  • شما عکاس خوبی می شوید اگر بدانید که چه چیزی سبب می شود شما عکاس بدی باشید.
  • خوب است که نسبت به فیلمی که استفاده می کنید حساس باشید.
  • یک عکاس خوب سوژه عکاسی را حتی از پشت یک مه غلیظ توصیف می کند.
  • دوربین های اتوماتیک لزوماً عکسهای زیبایی نمی گیرند آنها فقط متخصص فنی خوبی هستند نه یک هنرمند خوب.

  

زوم یا بزرگنمایی یک ویژگی برای دوربین هاست که با فاصله کانونی مشخص می شود. فاصله کانونی به فاصله بین لنز و سنسور یا فیلم دوربین گفته می شود. هر چه فاصله کانونی بیشتر باشد توانایی آن در گرفتن یک عکس واضح و بزرگ از فاصله دور بیشتر است.دوربین های قدیمی که از فیلم عکاسی استفاده می کردند فقط زوم اپتیکال داشتند ولی امروزه دوربینهای دیجیتال ممکن است هم زوم اپتیکال و هم زوم دیجیتال داشته باشند.

زوم اپتیکال بسیار برتر از زوم دیجیتال است. با استفاده از زوم اپتیکال همانند دوربین های سنتی دوربین دارای یک لنز است که مانند تلسکوپ می تواند قسمتی از تصویر را که مورد نظر شماست برای شما بزرگنمایی کند و سوژه عکاسی را برای شما بزرگتر می کند. دوربین های دیجیتال با توانایی زوم متفاوتی در بازار یافت می شوند. اگر شما مشتاق عکاسی  هستید تمایل به گرفتن عکسهای با کیفیت بالا از دور دارید. قبل از انتخاب دوربین به قدرت زوم اپتیکال آن به اندازه کافی دقت کنید تا مطمئن شوید نیاز شما را برآورده می کند.

زوم دیجیتال خیلی مؤثر نیست. بعلاوه استفاده از این نوع زوم بدون دانستن چگونگی عملکرد آن می تواند منجر به عکسهای مأیوس کننده ای شود. زوم دیجیتال مانند این است که قسمتی از عکس را در یک برنامه ویرایش عکس مانند فتوشاپ از آن جدا کنید(یا از دستور corp استفاده کنید.) که این عمل سبب کاهش کیفیت و رزولوشن تصویر می شود و عکس شما دانه دانه یا مات می شود.

شاید فکر کنید پس چرا کمپانی های ساخت دوربین های دیجیتال این قدر بر روی زوم دیجیتال و قدرت آن تبلیغ می کنند و این قابلیت را به دوربین اضافه می کنند؟ پاسخ ساده است برای اینکه در بازار رقابت محصول خود را بهتر از محصول رقیب نشان دهند و تجربه نشان داده که موفق هم شده اند.

 


  
<      1   2   3      >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ سلام دوستانی که مایل هستند آمار بازدید کننده های وبلایگ رو بالا ببرن واقعی واقعی که سبب بالا رفتن امتیاز گوگل وبلایگ شما بشه با من تماس بگیره یا راهنمایی بکنم
+ سلام دوستان از مطلب جدید من کسانی که مشتاق از اینترنت درامد داشته باشن خوب هست
+ دوستان مطالب جدیدی گذاشتم پس کجایید
+ با سلام و خسته نباشید اسمس های عاشقانه گذاشتم یه نگاهی بندازید
+ با سلام این یک بازی جدید ایرانی است برای حمایت از این عمل کرد به این ادرس بروید تا بازدیدش خوب بشه و بتونه پابرجا بمونهhttp://www2.khanwars.ir/?recruit=5H1192


+ من یک مطلب مهم نوشتم بیایید بخونید و به همه اطلاع بدید
+ سلام دوستان عزیز آیا میخواهید موبایل کنسول و لوازم دیگر رو مجانی بگیرید به وبلاگم یه سری بزنید مطلب فوق العاده ای نوشتم
+ سلام دوستان عزیز آیا میخواهید موبایل کنسول و لوازم دیگر رو مجانی بگیرید به وبلاگم یه سری بزنید مطلب فوق العاده ای نوشتم
+ با سلام به خدمت دوستان عزیز من مدت طولانی بود که نمی تونستم آنلاین بشم من از شما دوستان میخوام با نظر های طلایی تون منو در این راه یاری کنید.
+ با سلام به خدمت دوستان عزیز من مدت طولانی بود که نمی تونستم آنلاین بشم من از شما دوستان میخوام با نظر های طلایی تون منو در این راه یاری کنید.